تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۵۴
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۳۱۰۸۶۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
مزایای عرضه فولاد آلیاژی در بورس کدامند؟

هشدار نسبت به افزایش ظرفیت تولید سنگ آهن

‌می‌متالز - فولاد آلیاژی به دلیل مزایایی که در بورس وجود دارد وارد این بازار شد تا مصرف کنندگان با سهولت بیشتری بتوانند به کالا‌های مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

به گزارش می‌متالز، سال ۱۴۰۱ فولاد آلیاژی با نماد فولاژ وارد بازار سرمایه ایران شد تا مصرف کنندگان این محصول بتوانند با قیمت‌های مشخص شده انواع فولاد را ازبازار سرمایه تهیه کنند.

فولاد آلیاژی از جمله محصولاتی است که در انواع گوناگون تولید و عرضه می‌شود و مصرف کنندگان زیادی در بخش‌های مختلف اقتصادی دارد. در واقع محصولات فولادی به عنوان مواد اولیه صنایع مهم شناخته شده و براساس رتبه بندی‌های جهانی ایران در رتبه ۱۰ تولید فولاد جهان قرار دارد. برای همین این محصول به دلیل مزایایی که در بورس وجود دارد وارد این بازار شد تا مصرف کنندگان با سهولت بیشتری بتوانند به کالا‌های مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

از جمله مزایایی که عرضه محصولات فولادی در بورس دارد می‌توان به کشف نرخ عادلانه بر مبنای عرضه و تقاضا، انجام معاملات در محیطی امن و شفاف، کاهش هزینه‌های فروش و تامین مالی و تبلیغ رایگان برای عرضه کنندگان حاضر در بورس کالا اشاره کرد.

شرایط فولاد آلیاژی در بورس مثبت است

رضا سیفتی، مدیر امور بازاریابی و فروش شرکت فولاد آلیاژی ایران در خصوص ورود فولاد آلیاژی به بورس در گفتگو بازار بیان کرد: فرآیند انجام معامله از طریق بورس کالا، به خوبی توانسته و می‌تواند نیاز‌های بازار عرضه و تقاضا را در بازار فولاد تامین کند. به نظرم حضور محصولات فولاد و فولاد آلیاژی تاکنون در بورس موثر بوده و بعد از این هم در شرایط خوبی خواهد بود.

حضور صنایع معدنی در بورس مزایای زیادی دارد از جمله این که نرخ کالا براساس پارامتر‌های اقتصادی عرضه و تقاضا، شفافیت در معاملات، کاهش ریسک‌های خریدار و فروشنده، تامین منابع مالی و ده‌ها مزیت دیگر تعیین می‌شود

وی افزود: حضور صنایع معدنی در بورس مزایای زیادی دارد از جمله این که نرخ کالا براساس پارامتر‌های اقتصادی عرضه و تقاضا، شفافیت در معاملات، کاهش ریسک‌های خریدار و فروشنده، تامین منابع مالی و ده‌ها مزیت دیگر تعیین می‌شود.

سیفتی خاطر نشان کرد: عرضه فولاد آلیاژی از طریق بورس کالا با توجه به تنوع اشکال، گریدها، سایز و ویژگی‌های فنی و تکنولوژی محصولات و نیاز‌های مصرف کنندگان را شاید بتوان بی سابقه در سطح عرضه و تقاضای جهانی فولاد دانست که به خوبی در بورس کالای ایران درحال انجام است.

مدیر امور بازاریابی و فروش شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: با گسترش جمعیت و به تبع آن، توسعه نیاز‌های حوزه تقاضا، اهم از تولید کننده و مصرف کننده نهایی و به تناسب آن افزایش تعداد عرضه کنندگان که کالا‌های متعدد را با کمیت و کیفیت‌های مختلف، تولید، فرآوری و عرضه می‌کنند. در کنار پراکندگی جغرافیایی هر دو سمت عرضه و تقاضا، نیاز به وجود مکان و فضایی جهت استفاده برابر ازفرصت‌های موجود را بازار سرمایه به طور روز افزون، افزایش داده است.

وی اظهارکرد: ازطرفی نیاز به اطمینان و اعتماد طرفین معامله، به طوریکه هم اصالت کالا‌های عرضه شده را تصدیق کنند و هم پرداخت وجه و تسویه کالای مورد معامله را تسهیل، تسریع و تضمین کند از جمله اساسی‌ترین زیرساخت‌های انجام معامله مطمئن و مطلوب همین بازار سرمایه است.

به گفته وی؛ فرآیند عرضه محصولات فولاد آلیاژی پس ازبرنامه ریزی‌های مشخص و مدون و ایجاد زیرساخت‌های لازم، از اوایل اسفند ماه ۱۴۰۱ در بورس کالا آغاز شد و پس از یک ماه تمامی محصولات خود را در طیف‌های گوناگون و متناسب با نیاز‌های مصرف کنندگان در بازار سرمایه عرضه کرد.

سیفتی تاکید کرد: با توجه به تمامی تلاش‌هایی که توسط مدیران فولادی و بازار سرمایه صورت گرفت، تلاش شد تمامی زیرساخت‌های لازم برای عرضه و تقاضای این محصول در بورس فراهم شود تا با رعایت حقوق مصرف کنندگان و رعایت قوانین و ضوابط اعلام شده تمامی محصولات فولاد آلیاژی عرضه شود.

مدیر امور بازاریابی و فروش شرکت فولاد آلیاژی ایران تصریح کرد: برای این که در بخش‌های اقتصادی و تولیدی کشور بتوانیم موفق عمل کنیم لازم است که تمامی متخصصان مربوط، کارشناسان، مسوولان و سازمان‌ها و نهاد‌ها با یکدیگر همکاری و همیاری داشته باشند تا تولیدکنندگان در شرایط مناسبی تولیدات خود را ادامه دهند و مصرف کنندگان در شرایط خوبی بتوانند خرید کنند.

وقتی زیرساخت‌ها فراهم نباشد، قیمت گذاری‌ها هم منصفانه نباشد قطعا نباید توقع داشته باشیم نه محصول خوبی تولید شود و نه عرضه و تقاضا به درستی در بازار‌های مختلف عرضه شود

وی تاکید کرد: وقتی تمامی زیرساخت‌ها و شرایط برای هر دو طیف تولیدکننده و مصرف کننده فراهم شود و قیمت گذاری‌ها منصفانه و اصولی باشد، دیگر در بازار‌های موجود هیچ کس متضرر نمی‌شود و کالا به درستی مورد عرضه و تقاضا قرار می‌گیرد. ولی وقتی زیرساخت‌ها فراهم نباشد، قیمت گذاری‌ها هم منصفانه نباشد قطعا نباید توقع داشته باشیم نه محصول خوبی تولید شود و نه عرضه و تقاضا به درستی در بازار‌های مختلف عرضه شود.

وی افزود: فولاد آلیاژی ایران، بزرگترین تولیدکننده کیفی و کمی انواع فولاد‌های آلیاژی بوده و با تولید و عرضه سالیانه بالغ بر ۲۰۰ کد کالا، تامین نیاز‌های فولادی بیش از ۱۵ صنعت استراتژیک داخلی را برعهده دارد تا در راستای رسالت خود در جهت ایجاد حداکثر خدمات رسانی و شفافیت فرایند عرضه محصولات تولیدی خود را انجام دهد.

سیفتی گفت:، اما باید توجه داشته باشیم که صنعت فولاد ایران با تهدید‌هایی هم مواجه هستند که از جمله می‌توان به عدم برنامه ریزی جهت افزایش ظرفیت بهره برداری معادن در تولید فولاد خام به ویژه سنگ آهن اشاره کرد. همچنین توجه نکردن به حداقل ظرفیت‌های اقتصادی به منظور بهره وری در تولید و عدم استفاده ازفن آوری‌های روز در ظرفیت سازی، بالا بودن سهم سرمایه گذاری تجهیزات واردتی و وابستگی به کشور‌های خارجی اشاره کرد.

مدیر امور بازاریابی و فروش شرکت فولاد آلیاژی ایران تاکید کرد: تولید فولاد در رشد اقتصادی کشور تاثیرات بسیار زیادی دارد برای همین باید جدی گرفته شود. همچنین موجب می‌شود دسترسی به فناوری‌های تولید فولاد که در رشد اقتصادی کشور تاثیر دارد و دسترسی به فناوری‌های تولید آهن و فولاد امکان پذیر باشد.

منبع: تحلیل بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده