تاریخ: ۰۵ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۳۲
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۳۲۸۰۷۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران؛

با بهره‌وری حتی بدون سرمایه گذاری می‌توان به رشد اقتصادی رسید

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: با بهره‌وری حتی بدون سرمایه گذاری می‌توان به رشد اقتصادی رسید.

به گزارش می‌متالز، محمد کمال‌زاده در دیدار با سردار سرتیپ پاسدار سید مجید ابن‌الرضا مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح (ساتا) ضمن خوش آمد گویی به مدیرعامل ساتا به اهمیت بهره‌وری در صنعت اشاره داشت و گفت: پاشنه آشیل اقتصاد کشور در حال حاضر بهره‌وری است که اگر به این امر توجه شود می‌توان بدون سرمایه‌گذاری‌های کلان نیز به رشد اقتصادی دست‌یافت.

در ادامه صحبت‌های خود بر این موضوع تأکید کرده عدم توجه به مبحث بهره‌وری در صنعت فولاد باعث شده است که قیمت تمام‌شده تولیدات فولادی ما با قیمت تمام شده تولیدات جهانی فاصله بسیار داشته و ادامه داد: عدم توجه به بهره‌وری در حضور رقبای قدرتمند جهانی در بازار فولاد باعث شده است که تجارت در زمینه صادرات این محصول بسیار سخت باشد.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران چالش اصلی پیشروی کشور را عدم توجه کافی به موضوع بهره‌وری دانست و گفت: هر صنعت برای رشد خود هم نیاز به سرمایه‌گذاری جدید و افزایش سرمایه دارد و هم اینکه بتواند از منابع در اختیار خود استفاده بهره‌ورتر و مطلوب‌تر داشته باشد.

توجه فولاد آلیاژی به حوزه دانش‌بنیان

محمد کمال‌زاده در ادامه تصریح کرد: دیدگاه ما به‌عنوان صنعت نسبت به حوزه دانش‌بنیان، خاص است و ما اگر بخواهیم در حوزه صنعتی مثل فولاد در دنیا سرآمد باشیم راهی به جز ورود به حوزه دانش نداریم.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران همچنین به ماده ۱۱ قانون جهش تولید دانش‌بنیان و استفاده از اعتبار مالیاتی اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم بر اساس این قانون همکاری خوبی با دانشگاه یزد داشته باشیم و با شکل‌گیری یک مدل اقتصادی مناسب در راستای توانمندسازی نیروی انسانی تلاش کنیم و باعث نگهداشت نیرو‌های ارزشمند در استان مان باشیم.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده