تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۳:۴۷
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۳۱۱۱۷۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش تولید آهن در کشور‌های عربی

‌می‌متالز - در میان کشور‌های عربی مصر، عربستان، الجزایر، امارات و عمان بیشترین میزان تولید آهن را در اختیار دارند.

به گزارش می‌متالز، روزنامه «الاقتصادیة» عربستان نوشت، تولید آهن ۵ کشور عربیِ مصر، عربستان، الجزایر، امارات و عمان طی سال گذشته به میزان یک درصد (۲۹۱ هزار تن) افزایش یافت و به رقم ۲۹.۹ میلیون تن رسید.

با توجه به گزارش روزنامه الاقتصادیه که در گزارش خود به داده‌های wordsteet association استناد کرده سهم ۵ کشور عربی مذکور ۱.۶ درصد از کل تولید جهانی آهن را تشکیل می‌دهد.

این در حالی است که این رقم یک سال پیش ۱.۵ درصد ثبت شده بود. این کشور‌ها ۹۰ درصد از تولید کل کشور‌های عربی را به خود اختصاص داده اند.

مصر و عربستان در سال ۲۰۲۲ میلادی بزرگترین تولید کنندگان آهن در میان کشور‌های عربی بودند. مصر با حفظ جایگاه خود در رتبه ۲۰ جهانی قرار گرفت. این کشور ۹.۸ میلیون تن آهن تولید کرد. تولید آهن عربستان هم به بالاترین سطح خود یعنی به رقم ۹.۱ میلیون رسید. این رقم یک سال پیش ۸.۷ میلیون تن بود با افزایش ۴.۶ درصد (۴۰۰ هزار تن) همراه بود. به این ترتیب عربستان با یک پله صعود در رتبه ۲۱ جهانی قرار گرفت.

افزایش تولید آهن در کشور‌های عربی

پس از مصر و عربستان، الجزایر سومین تولید کننده آهن در میان کشور‌های عربی است. سال گذشته این کشور ۳.۵ میلیون تن آهن تولید کرده است. امارات هم حدود ۳.۲ میلیون تن آهن تولید کرد که نسبت به یک سال گذشته تولید آن ۶.۷ درصد افزایش یافت. تولید آهن عمان در سال گذشته ۳ میلیون تن بود که افزایش ۷.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

در این فهرست کویت هم ۱.۳ میلیون تن آهن تولید کرد که در میان کشور‌های عربی رتبه ۶ را به خود اختصاص داده است.

افزایش تولید آهن از سوی کشور‌های عربی در حالی است که سال گذشته تولید جهانی آهن به مقدار ۳.۹ درصد (۷۷ میلیون تن) کاهش یافت. در سطح جهانی چین با تولید ۱.۰۲ میلیارد تن که حدود ۵۴ درصد از تولید جهانی آن را به خود اختصاص می‌دهد، در رتبه نخست جهانی قرار می‌گیرد. پس از چین کشور هند با تولید ۱۲۵.۳ میلیون تن (۶.۶ درصد سهم جهانی) در رتبه دوم قرار گرفت.

ژاپن هم با تولید ۸۹.۵ تن و آمریکا با ۸۰.۵ میلیون تن و روسیه با تولید ۷۱.۵ میلیون تن در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

منبع: تحریریه

عناوین برگزیده