تاریخ: ۲۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۵۹
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۳۱۱۱۸۳

تشریح اقدامات ۲۲ ماه اخیر شرکت مترو تهران از زبان مدیر عامل/ کدام ایستگاه‌ها به مرحله بهره برداری رسیده‌اند؟ + فیلم

‌می‌متالز - مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه در خصوص ارزیابی عملکرد این شرکت در دوره ششم مدیریت شهری گفت: طی ۲۲ ماه اخیر، مجموعا بهره‌برداری از ۱۴ کیلومتر مسیر تونلی به همراه افتتاح ۱۰ ایستگاه و ۱۲ ورودی جدید و همچنین افزایش طول شبکه مترو تهران به ۲۷۲ کیلومتر صورت گرفته است.

به گزارش می‌متالز، محسن هرمزی مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، درباره اقدامات صورت گرفته این شرکت در دوره ششم مدیریت شهری اعلام کرد: افتتاح ۱۴ کیلومتر مسیر، ۱۰ ایستگاه و ۱۲ ورودی جدید برای ایستگاه‌های بهره‌برداری شده قبلی از اقدامات شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه در ۲۲ ماه گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف و اولویت‌های شورا و مدیریت ششم شهری تهران تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو تهران است افزود: تا اواخر سال گذشته، خط ۶ مترو تهران از پایانه دولت‌آباد تا حدفاصل ایستگاه امام حسین (ع) در حال سرویس‌دهی بود. اما در این قسمت خط منقطع شده و پس از آن در حدفاصل ایستگاه تربیت مدرس تا محدوده شمال‌غرب تهران در ایستگاه ستاری خدمت‌رسانی انجام می‌شد.

هرمزی در ادامه با بیان اینکه منقطع شدن خط ۶ بهره‌وری این خط را کاهش داده بود و مسافران امکان طی یک مسیر پیوسته را نداشتند، گفت: بنابراین از ایستگاه‌های افتتاح شده این خط در گذشته کمتر استقبال می‌شد؛ و با افتتاح برخی ایستگاه‌های بخش میانی خط ۶، اکنون ۲۷ کیلومتر مسیر پیوسته و ۱۷ ایستگاه در اختیار شهروندان قرار گرفته است. افزایش معنادار مسافران این خط، گویای تاثیر افتتاح‌های اخیر شرکت مترو در خط ۶ است.

تعداد بازدید : 2

هرمزی در پاسخ به اینکه ورودی کدام ایستگاه‌ها در دوره جدید مدیریت شهری به بهره‌برداری رسیده است بیان کرد: ورودی میانی زیرگذر عابر پیاده بزرگراه محمدعلی جناح، ورودی جدید ایستگاه‌های بعثت و مرزداران در خط ۶، ورودی جدید ایستگاه‌های برج میلاد، مهدیه، رودکی، بریانک، مولوی و مدافعان سلامت در خط ۷ از جمله ورودی‌های جدید و شاخصی هستند که در این ۲۲ ماه به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند.

به گفته وی در مجموع ۱۲ ورودی دوم یا سوم به جمع ورودی ایستگاه‌های شبکه مترو پایتخت افزوده شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

عناوین برگزیده