تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۰:۰۳
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۳۱۴۵۹۷

جزئیات خط متروی تهران - ورامین

‌می‌متالز - معاون فنی و مهندسی شرکت متروی تهران در مورد خط متروی تهران - پیشوا - ورامین گفت: احداث این خط در یک بازه زمانی ۳.۵ تا ۴ساله قابل انجام است.

به گزارش می‌متالز، پرویز ظهراب زاده توضیح داد: پروژه اتصال تهران به ورامین از طریق خطوط راه آهن ریلی از ۱۰ سال پیش در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد. در واقع اختلاف‌نظری وجود داشت که آیا اساسا این اتصال باید توسط شبکه متروی تهران صورت گیرد یا اینکه شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با قطار حومه‌ای باید مسافران آن را پوشش دهد؛ بنابراین در این مدت طی دو نوبت، مدیریت احداث خط ارتباطی تهران - ورامین بین شرکت مترو و شرکت راه‌آهن جابه‌جا شد.

معاون شرکت متروی تهران با تاکید بر اینکه مطالعات نشان می‌دهد برای پوشش این حجم مسافر در افق سال ۱۴۲۰ باید از مدلی مشابه قطار تهران - کرج استفاده کنیم، ادامه داد: پس از بررسی سه گزینه پیشنهادی، به این نتیجه رسیدیم که برای خط متروی تهران - ورامین - پیشوا با طول حدودی ۵۵ کیلومتر، باید از قطار‌های دو‌طبقه که از برق بالاسری تغذیه می‌کنند، استفاده کرد. وی افزود: به محض آنکه معاون اجرایی رئیس‌جمهور دستور لازم را به ما ابلاغ کند، شرکت متروی تهران عملیات اجرایی احداث خط متروی تهران- پیشوا - ورامین را آغاز خواهد کرد. به گفته وی، خط متروی تهران - پیشوا - ورامین در ایستگاه شهر‌ری به خطوط ۶ و یک متروی تهران متصل خواهد شد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده