تاریخ: ۱۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۰۰
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۳۰۹۲۶۸

ارتقا و احیای واگن‌های نسل اول خطوط متروی تهران

‌می‌متالز - به موجب تلاش‌های صورت گرفته که مبتنی بر تحقیقات علمی و کارشناسی در شرکت واگن سازی تهران بوده است، پروژه ارتقای واگن‌های نسل اول خطوط شبکه مترو پایتخت که در واقع احیای این قبیل واگن‌ها براساس نیاز‌های روز خطوط راه‌آهن ریلی زیرزمینی تلقی می‌شود، در مرحله عمل به واقعیت پیوست.

به گزارش می‌متالز، پروژه ارتقای واگن‌های نسل اول قطار‌های شهری که از بهمن ماه سال گذشته با حمایت‌های شهردار تهران و همچنین کمک‌ها و پیگیری شرکت بهره برداری مترو رسما آغاز شد، با هدف رفع معایب واگن‌های DC و بهبود شرایط عملکردی آن‌ها مدنظر متولیان امر قرار گرفت و از تیرماه امسال، اولین نمونه از این واگن‌ها آماده سرویس دهی در خطوط شبکه مترو پایتخت شده است.

در جریان تغییرات صورت گرفته این واگن‌ها، نه تنها شکل بدنه و رنگ‌آمیزی آن دچار تحول خواهد شد بلکه کابین راننده نیز برای رفاه حال بیشتر راهبر آن مشمول طراحی‌های مثبتی شده است. ازسوی دیگر کمپرسور ترمز و سیستم اتصالات برقی بین واگن‌ها ارتقا یافته و مهم‌ترین نکته این تغییرات به قطعه مهم و اساسی بوژی واگن‌ها بازمی‌گردد؛ در حقیقت با تغییرات اعمال شده روی واگن‌های نسل اول که بعضا بوژی آن‌ها مشکل پیدا کرده و به نظر از حیث کارکرد بلااستفاده شده بودند، حالا امکان احیای این دست از واگن‌ها مهیا شده و می‌توان واگن‌های ارتقا یافته را مجددا در شبکه خطوط مترو به کار گرفت. این امر به معنای صرفه‌جویی حداقل یکصد‌هزار یورویی در تعمیرات و به روز‌رسانی هر واگن بوده و اتفاقی تاثیرگذار برای ناوگان حمل‌ونقلی مترو تهران و سایر کلان‌شهر‌ها به شمار می‌آید.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده