تاریخ: ۳۰ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۵:۱۶
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۳۱۲۰۰۳

تغییرات زیرساختی مترو تهران تا پایان سال + اینفوگرافی

‌می‌متالز - ​مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) به تشریح جزئیات برنامه توسعه‌ای مترو تهران تا پایان سال ۱۴۰۲ پرداخت.

به گزارش می‌متالز، محسن هرمزی مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه درباره برنامه‌های این شرکت در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی اظهار داشت: بناست در سال جاری ۱۳ ایستگاه و ۲۲ کیلومتر مسیر به خطوط مترو عمومی شهر تهران اضافه شود که البته ایستگاه مترو علامه جعفری در ناحیه غربی خط ۴ مترو افتتاح شده و به زودی ایستگاه میدان کتاب نیز در خط ۷ افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه درباره افتتاح مترو پرند اعلام کرد: همکاران ما برای افتتاح هرچه زودتر مترو پرند تلاش خواهند کرد. همچنین سعی داریم تا در شهریورماه سال جاری این ایستگاه را به مرحله افتتاح و بهره‌برداری برسانیم.

هرمزی درباره دیگر برنامه‌های حوزه توسعه حمل و نقل پایتخت اظهار داشت: یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های ما برای توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو است.

مدیرعامل مترو با بیان اینکه وجود ایستگاه‌های مترو بدون وجود پایانه‌ها ناقص و ناتمام خواهد بود خاطرنشان کرد: عملیات عمرانی پایانه‌های وزرشگاه تختی و دولت‌آباد از امسال کلید خواهد خورد.

وی در پاسخ به اینکه هزینه افتتاح و ساخت یک ایستگاه مترو چقد است بیان کرد: احداث و تجهیز یک ایستگاه مترو در خطوط ریلی به همراه یک کیلومتر مسیر ۵۰ میلیون دلار معادل ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

منبع: خبرگزاری برنا

عناوین برگزیده