تاریخ: ۲۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۵۹
بازدید: ۴۷
کد خبر: ۳۱۱۱۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرعت‌گیر‌های توسعه صنعت لوازم خانگی ایران

‌می‌متالز - دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران معتقد است مشکلات ناشی از رشد نرخ ارز، قیمت مواد اولیه، قیمت‌گذاری دستوری و دخالت دستگاه‌های دولتی، سینگال‌های منفی به این صنعت است.

به گزارش می‌متالز، عباس هاشمی، دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در نخستین نشست بررسی فرصت‌ها و چالش‌های صنعت لوازم خانگی  پیشنهاد داد تا وزیر صمت کارگروهی برای صنایع پیشران از جمله صنعت لوازم خانگی تشکیل دهد تا موضوعاتی مانند کمبود کالا، کیفیت و رضایت مشتری از کالا‌های این صنعت با حضور بخش خصوصی در فضای بی‌طرفانه بررسی شود.

به گفته هاشمی، مشکلات ناشی از رشد نرخ ارز، قیمت مواد اولیه، قیمت‌گذاری دستوری و دخالت دستگاه‌های دولتی، سینگال‌های منفی به این صنعت است. وی افزود: تبعیت از سازوکار دانش‌محور مانند عرضه و تقاضا که در دنیا نتایج مثبتی داشته، بهترین روش برای تنظیم و تعدیل بازار است.

وی تصریح کرد: قدرت پایین خرید مردم را نمی‌توان با سرکوب بخش دیگری از اقتصاد بهبود داد، بلکه باید به حال تورم که شاه‌بیت مشکلات اقتصادی است فکری کرد. تا زمانیکه ندانیم در کجای پازل جهانی قرار گرفته‌ایم و به‌طور سیستماتیک به شبکه ارزش و تامین جهانی متصل نشده‌ایم، نمی‌توان انتظار داشت که صادرات پایدار در صنعت لوازم خانگی محقق شود.

فیلم کامل این نشست را اینجا ببینید.

منبع: فکر اقتصادی

عناوین برگزیده