تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۳۷
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۳۱۱۲۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه مطرح کرد؛

ضرورت بازنگری کلی در سیاست‌های اتخاذ شده و نحوۀ افشای آن‌ها به منظور بازگشت اعتماد به بازار سرمایه

‌می‌متالز - قادر معصومی خانقاه تصریح کرد: در شرایطی که تصمیمات مجلس و دولت به شدت بر اعتماد سرمایه‌گذاران و فضای اقتصادی کشور اثر گذاشته است، نمی‌توان صرفاً با تزریق منابع، بازار را شاداب نگه داشت؛ لذا پیشنهاد می‌شود در راستای بازگشت اعتماد عمومی به بازار، بازنگری کلی در سیاست‌های اتخاذ شده و نحوۀ افشای آن‌ها صورت گیرد.

به گزارش می‌متالز، قادر معصومی خانقاه مدیر صندوق سرمایه‌گذاری توسعه بازار سرمایه در خصوص جزئیات حمایت صندوق توسعه بازار سرمایه به واسطه انتشار اوراق تبعی از نوع تأمین مالی از بازار سهام، اظهار داشت: اوراق تبعی که قرار است طی روز‌های متوالی منتشر شود بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان است که انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند نسبت به خرید آن اقدام کنند.

وی افزود: سررسید‌های این اوراق براساس هماهنگی به‌عمل آمده با کمیته انتشار اوراق و شرکت بورس اوراق بهادار تهران در بازه‌های زمانی ۳، ۶، ۹ و ۱۲ ماهه خواهد بود و نرخ بازگشت آن ۲۵ درصد به صورت سالانه در نظر گرفته شده است.

مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه گفت: حدود ۲ هزار میلیارد تومان از این اوراق تبعی را برای فروش دیروز (۳۱ تیر) آگهی شده بود که بخش عمدۀ آن معامله یا برای انجام معامله در ساعات معاملاتی امروز (یکشنبه) هماهنگ شد. همچنین در روزجاری، حدود یک‌هزار میلیارد تومان با سررسید ۶ ماهه آمادۀ فروش خواهد بود.

معصومی خانقاه گفت: ۲ هزار میلیارد تومان باقی مانده از اوراق نیز تا آخر هفته و به تناسب بازگشایی نماد‌های پایه، آگهی شده و به فروش خواهد رسید.

وی تاکید کرد: بخش عمدۀ منابع حاصل از فروش اوراق تبعی صرف حمایت از بازار سرمایه و در صورت موافقت و تصویب سازمان بورس بخش دیگر صرف ایفای تعهدات صندوق توسعه بازار سرمایه در قبال شرکت‌های کارگزاری بابت ابطال واحد‌های صادر شده طی سنوات قبل خواهد شد.

معصومی خانقاه تصریح کرد: در شرایطی که تصمیمات مجلس و دولت به شدت بر اعتماد سرمایه‌گذاران و فضای اقتصادی کشور اثر گذاشته است، نمی‌توان صرفاً با تزریق منابع، بازار را شاداب نگه داشت؛ لذا پیشنهاد می‌شود در راستای بازگشت اعتماد عمومی به بازار، بازنگری کلی در سیاست‌های اتخاذ شده و نحوۀ افشای آن‌ها صورت گیرد.

مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه در پایان گفت: در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها، گزارشات میان‌دوره‌ای خوبی را در کدال منتشر کرده‌اند و تحلیل‌گران چشم انداز سودآوری بقیه سال آن‌ها را هم خوب ارزیابی و برآورد می‌کنند؛ اما سهامداران به دلیل ترس از تصمیمات ناگهانی دولت و مجلس که برای سرمایه‎گذاری مخاطره‌آمیز است، تمایل چندانی برای خرید سهام این دسته از شرکت‌ها نیز ندارد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده