تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۳۷
بازدید: ۶۵
کد خبر: ۳۱۵۲۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در تشریح جزئیات انتشار اوراق اختیار فروش تبعی تا سقف ٦ همت توسط صندوق توسعه بازار سرمایه مطرح شد؛

حمایت صندوق توسعه بازار سرمایه این بار با اوراق بیمه‌ای/تضمین بازدهی حداقل ٢٠ درصدی برای سرمایه‌گذاران

می متالز - مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه گفت: در اوراق جدید اختیار خرید را از سرمایه‌گذاران نخواهیم گرفت، سهم و اختیار فروش آن را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار خواهیم داد، سهام در این حالت توثیق نمی‌شود و قابلیت فروش دارد.

به گزارش می‌متالز، قادر معصومی خانقاه، مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه در رابطه با جزئیات انتشار اوراق اختیار فروش تبعی تا سقف ۶ همت، اظهار کرد: حدود یک ماه قبل صندوق توسعه بازار سرمایه اقدام به انتشار ۵ هزار میلیارد تومان اوراق تبعی از نوع تامین مالی کرد، در جلسۀ بازاریابی برای فروش اوراق مذکور با مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری نظر مدیران محترم صندوق‌ها این بود که صندوق علاوه بر انتشار اوراق مذکور، صندوق اقدام به انتشار این نوع از اوراق بدون صدور اختیار خرید کند، لذا مقرر شد صندوق توسعه بازار سرمایه طی شهریور یا مهرماه امسال اقدام به انتشار اوراق تبعی از نوع بیمه‌ای یا حمایتی کند.

مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه تصریح کرد: از مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان، حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اوراق به فروش رسید و ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد آن باقی مانده بود، با توجه به اتفاقاتی که طی این مدت در بازار رخ داد، تصمیم بر این شد تا ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد باقیمانده را بدون صدور اختیار خرید، به فروش برسانیم.

مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه بیان کرد: قرار است علاوه بر ۲.۲ هزار میلیارد تومان قبلی، ۴ هزار میلیارد تومان نیز بر اساس روش جدید فروش اوراق داشته باشیم.

معصومی خانقاه تاکید کرد: در اوراق جدید اختیار خرید را از سرمایه‌گذاران نخواهیم گرفت، سهم و اختیار فروش آن را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار خواهیم داد، سهام در این حالت توثیق نمی‌شود و قابلیت فروش دارد؛ لکن به تعداد فروش هر سهم، اختیار فروش آن سهم ابطال خواهد شد. این در حالی است که در روش قبلی، نه تنها سهام در شرایط توثیق قرار می‌گرفت؛ بلکه در زمان سررسید نیز سهام باید عودت داده می‌شد و مبلغ آن را به سرمایه‌گذار باز می‌گرداندیم و یک بازده مشخص و محدود در حد بازده سپرده‌های بانکی برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته می‌شد.

او افزود: در حالت جدید، بازدهی حداقل ۲۰ درصدی تضمین شده و بازدهی بیشتر از آن به سرمایه‌گذاران تعلق خواهد گرفت؛ یعنی سقف بازدهی باز است، اما نرخ بازدهی تضمین شده ۲۰ درصد است.

مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه در پایان گفت: ۴ هزار میلیارد تومان تقریباً شامل ۷۰ نماد و کلیه صنایع می‌شود که براساس کشش هر صنعت یا نماد انتخاب شده و منتشر خواهد شد.

لازم به ذکر است که گزارش معاملات صندوق توسعه از ابتدای سال جاری تا ٣١ مردادماه به شرح زیر است.

حمایت صندوق توسعه بازار سرمایه این بار با اوراق بیمه‌ای/تضمین بازدهی حداقل ٢٠ درصدی برای سرمایه‌گذاران

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده