تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۰:۰۰
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۳۱۱۳۲۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

خام فروشی؛ پیچ تند مسیر تولید

‌می‌متالز - با توجه به افزایش پروژه‌های عمرانی بزرگ مقیاس، منطقی نیست که در این پرو ژه‌های بزرگ و مهم از متریال‌های معمولی مانند سیمان و… که در نمای ساختمان‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند، بهره برد؛ زیرا در مقیاس بزرگ، استفاده از این متریال‌ها غیراقتصادی بوده و همچنین وزن سازه را افزایش می‌دهند.

به گزارش می‌متالز، خواسته کارفرما و معماران به دلیل اینکه ارتفاع سازه و سطح نمای آن افزایش پیدا کرده است استفاده حداکثری از سطوح شفاف یا همان کرتنوال و نما‌های پرده‌ای است.

نمای خشک یا به طور کلی نمای مهندسی در ساختمان‌ها باید دارای دو ویژگی اصلی باشد؛ اول بسیار مقاوم و دوم سبک باشد بنابراین با توجه به‌خصوصیات فلز آلومینیوم، این فلز بهترین گزینه برای نمای مهندسی پروژه‌های صنعتی و بزرگ مقیاس است. استفاده از نمای مهندسی یا به اصطلاح نمای خشک در پروژه‌های بزرگ بسیار اهمیت دارد؛ استفاده از این نوع نما شاید نسبت به نمای معمولی هزینه بیشتری در بر داشته باشد، اما به طور مثال در یک ساختمان ۲۰ طبقه استفاده از سنگ برای نمای ساختمان منطقی نیست و در زمان وقوع زلزله این نوع از نما از امنیت کافی برخوردار نخواهد بود.

تصمیماتی جبران‌ناپذیر‌

می‌توان گفت تنها رقیب ما در منطقه ترکیه است، اما از نظر تکنولوژی مورد استفاده در این صنعت یا کیفیت محصول نهایی، ایران چیزی کمتر از ترکیه ندارد. تنها موضوعی که باعث پیشی گرفتن رقبا از ما شده است، دسترسی راحت به مواد اولیه کافی است. با وجود اینکه ترکیه بخشی از متریال اصلی مهندسی نما یعنی آلومینیوم را به صورت خام از ما تهیه می‌کند، اما توانسته است از ما پیشی گرفته و بازار منطقه را مصادره کند. این صنعت در دنیا، ابتدا در آلمان شکل گرفته و به وجود آمده است، اما ترکیه آنچنان سریع در این صنعت رشد پیدا کرده که دیگر جایگزین آلمان شده است. در کنار خام فروشی مواد اولیه، می‌توان به عدم‌حمایت دولت از تولیدکنندگان بخش خصوصی برای توسعه بخش مهندسی این صنعت اشاره کرد. در گذشته شرکت‌های همسو با فعالیت ما در کشور عراق، قطر و کشور‌های حوزه خلیج فارس در این زمینه فعالیت داشتند، اما در حال حاضر تولیدکنندگان کشور ترکیه توانسته اند به پشتوانه حمایتی که از سوی دولت در اختیار دارند، بازار مصرف این کشور‌ها را نصیب خود کنند. برای اینکه بتوانیم جایگاه خود را در منطقه حفظ کرده و بازار مصرف و مشتریان را از دست ندهیم، تولیدکنندگان بخش خصوصی تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا جلوی این اتفاق را بگیرند، اما اقدامات آن‌ها به تن‌هایی چاره ساز نخواهد بود و تا زمانی که حمایت‌های دولت، در این زمینه شامل حال تولیدکنندگان نشود نمی‌توان اقدامات گسترده‌ای انجام داد. تنها موضوعی که باعث شده تا با وجود شرایط دشوار در مسیر تولید همچنان به حرکت خود ادامه دهیم و از این مسیر کناره گیری نکنیم، علاقه‌ای است که به این صنعت و تولید داریم به همین دلیل حفظ برند سازمان برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این مجموعه، به دلیل سابقه طولانی که در این زمینه داشته، توانسته با ارائه محصولات باکیفیت و مرغوب، مشتریان ثابتی را برای خود حفظ کند. البته استفاده از نمای مهندسی در ساختمان‌ها در شهر‌های بزرگ و توسعه‌یافته همچون تهران مورد استقبال قرار گرفته و جایگاه خود را به دست آورده است. با توسعه شهر‌ها و ساخت پروژه‌های عظیم ساختمانی که از روش ساختمان سازی به شیوه سنتی فاصله می‌گیرند، نیاز به اجرای نمای مهندسی بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند؛ همین عامل می‌تواند محرکه قدرتمندی برای رونق دادن به بازار مصرف باشد.

با توجه به اینکه از نظر تکنولوژی مورد استفاده در این صنعت چیزی کمتر از رقیبان خود نداریم، در زمینه فنی، مهندسی و تولید نما دائما در حال به روزرسانی فرآیند تولید و دانش فنی هستیم و سعی داریم با قدرت پا در عرصه‌های بین‌المللی گذاشته و عرض اندام کنیم. برای این به روزرسانی اقدام به واردات ماشین آلات کرده، اما از نظر دانش فنی و متخصصان داخلی، کاملا مستقل بوده و برای حمایت از جوانان کوشای این مرز و بوم در تیم «R&D» و فنی خود اقدام به جذب دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه‌های معتبر کشور کرده ایم؛ البته افرادی که به دلیل فعالیت طولانی در این زمینه، تجربه‌های ارزشمندی کسب کرده اند، در تیم ما مشغول فعالیت هستند و به ارتقای کیفیت محصولات و برند سازمانی شرکت کمک‌های شایانی می‌کنند.

متین علاقه‏‏‌مندان/ تولیدکننده نمای آلومینیومی ساختمان

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده