تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۱
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۳۱۱۳۶۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رستمی اعلام کرد:

پیگیری شرکت مس و نمایندگان مجلس برای لغو انتقال صندوق بازنشستگی مس/ انتقال صندوق بازنشستگی مس قانونی نیست

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: در حال پیگیری برای لغو انتقال صندوق بازنشستگی مس به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستیم.

به گزارش می‌متالز، علی رستمی در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت در پاسخ به سوالات متعدد درباره انتقال صندوق بازنشستگی مس به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: باور ما این است که این صندوق متعلق به ۶۵۰۰ نفر عضو آن است و این ۶۵۰۰ باید درباره سرنوشت این صندوق تصمیم‌گیری کنند و دیگران حق تصمیم‌گیری درباره آن را ندارند و ما هم مخالف انتقال این صندوق هستیم.

وی افزود: در این زمینه به دیوان عدالت اداری هم شکایت کردیم و دستور توقف موقت گرفتیم. در کمیته‌های مختلف دولت هم این موضوع پیگیری شد، اما متاسفانه در این زمینه تصمیم‌گیری شد و به تائید رئیس‌جمهوری هم رسیده بود و به همین دلیل بازگرداندن این تصمیم مقداری مشکل است. متاسفانه حتی مدیرعامل مس را به کمیته امور عمومی دولت راه ندادند و علیرغم دفاع وزیر سابق صمت، باز هم نپذیرفتند و تصمیم خودشان را گرفتند.

وی تاکید کرد: انتقال صندوق بازنشستگی مس در دولت تصویب شده و امیدوارم شورای نگهبان از نظر شرعی در این زمینه ورود کند و جلوی آن را بگیرد. از سوی دیگر نظر مجلس هم بر این است که انتقال صندوق بازنشستگی مس قانونی نیست و نمایندگان استان کرمان هم به صورت ویژه پیگیر این موضوع هستند. امیدواریم شورای نگهبان با رد این مصوبه کاری کند که صندوق بازنشستگی مس منتقل نشود. اگر هم شورای نگهبان تائید کند، مجلس در ادامه وارد این قضیه خواهد شد. به هر حال هر تلاشی از دست من و همکارانم بر بیاید در این زمینه انجام خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به جلسه خود و رئیس هیات مدیره شرکت مس به همراه نجار وزیر پیشین دفاع با مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: وزیر در این جلسه گفته که در صورت انتقال صندوق بازنشستگی مس به این وزارتخانه هیچ تغییری در آن ایجاد نخواهد شد و هیات امنای آن نیز تغییر نخواهند کرد و هر تصمیمی هم در آن گرفته شود مورد تائید خواهد بود و شرایط حاکم بر آن نیز ادامه خواهد یافت. این قول شفاهی وزیر به ما بود.

منبع: ماین نیوز

عناوین برگزیده