تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۴۶
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۳۱۱۷۳۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پیش بینی رشد تولید جهانی پلت سنگ آهن تا سال ۲۰۲۵

‌می‌متالز - با توجه به بررسی‌های انجام شده، پیش بینی می‌شود تولید جهانی پلت سنگ آهن تا سال ۲۰۲۵ حدود ۱۰ درصد رشد کند.

به گزارش می‌متالز، وب سایت خبری SteelMint پیش بینی کرده است که تولید جهانی پلت سنگ آهن احتمالاً تا سال ۲۰۲۵ حدود ۱۰ درصد رشد خواهد کرد و به ۶۰۰ میلیون تن خواهد رسید.

فعالان بازار اعلام کردند داده‌ها نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر تولید جهانی پلت سنگ آهن کم و بیش ثابت مانده است و در سال ۲۰۲۲ حدود ۵۵۰ میلیون تن و در سال ۲۰۲۱ حدود ۵۵۲ میلیون تن اعلام کرده است.

به نقل از چندین منبع خبری، همه مناطق جغرافیایی بزرگ، به جز چین و هند، کاهش اندکی در تولید پلت در سال گذشته نشان دادند. به ویژه باید توجه داشت که جمهوری خلق چین تولید این محصولات در سال ۲۰۲۲ به ۲۳۰ میلیون تن رساند که حدود ۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

در این میان معامله گران گزارش دادند در هند میزان تولید پلت سنگ آهن در سال ۲۰۲۲ به ۸۳ میلیون تن رسیده است که حدود ۵ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

به نقل از برخی تاجران، چین در بلندمدت، به مسیر تولید قراضه فولادی در کوره قوس الکتریکی روی خواهد آورد. با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد این کشور می‌تواند با استفاده از سایر مواد خام در تولید فولاد به اهداف کربن زدایی خود دست یابد، زیرا سنگ آهن با کیفیت بالا را از استرالیا دریافت می‌کند که انتشار کربن کمتری دارد. بنابراین، در بخش کوره بلند، مصرف پلت سنگ آهن در چین طی پنج سال آینده اندکی از ۱۸ تا ۱۹درصد فعلی به حدود ۲۲ تا ۲۳درصد افزایش می‌یابد.

همچنین تحلیل گران بازار در روز شنبه (۲۲ ژوئیه) اعلام کردند مصرف پلت سنگ آهن در هند عمدتاً به دلایل زیست محیطی در حال افزایش می‌باشد. علاوه بر این بررسی‌ها نشان می‌دهد این کشور قرار است تولید محصولات فولادی را برای رفع نیاز‌های رو به رشد زیرساختی افزایش دهد. باید توجه داشت طبق گفته SteelMint، تولید پلت سنگ آهن در هند تا سال ۲۰۲۵ به حدود ۱۱۰ میلیون تن خواهد رسید.

به نقل از چندین منبع خبری، تعدادی از شرکت‌های بزرگ به ویژه شرکت برزیلی Samarco نیز اعلام کردند که قصد دارند تولید پلت سنگ آهن را افزایش دهند. بررسی‌ها نشان می‌دهد حجم تولید فعلی پلت در شرکت Samarco حدود ۴ میلیون تن است، اما طبق برنامه ریزی‌های شرکت پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۶ به ۱۵ میلیون تن افزایش یابد.

فعالان بازار اعلام کردند شرکت معدنی واله همچنین هدف خود را برای میزان تولید پلت سنگ آهن از از ۳۶ تا ۴۰ میلیون تن فعلی تولید شده در تاسیسات برزیل و عمان به حدود ۵۰ تا ۵۵ میلیون تن تا سال ۲۰۲۶ تعیین کرده است.

همچنین طبق بررسی‌های انجام شده انتظار می‌رود ایران تولید پلت سنگ آهن را از ۶۷ میلیون تن در سال ۲۰۲۲ به حدود ۷۹ میلیون تن در سال ۲۰۲۵ برساند.

شرکت برزیلی Samarco از زمان از سرگیری کار در دسامبر ۲۰۲۰، حدود ۲۰ میلیون تن پلت تولید کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد در این مدت، شرکت برزیلی Samarco حدود ۲۰۰ کشتی دارای محموله‌های پلت سنگ آهن را برای مصرف کنندگان در آمریکا، آفریقا، اروپا و خاورمیانه ارسال کرد.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده