تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۱
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۳۱۱۷۳۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش تولید سنگ آهن چین در نیمه اول سال ۲۰۲۳

‌می‌متالز - با توجه به بررسی‌های انجام شده، میزان تولید سنگ آهن چین در نیمه اول سال ۲۰۲۳ حدود ۵.۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز وب سایت خبری SteelOrbis با اشاره به داده‌های اداره ملی آمار چین (NBS) گزارش داد چین در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ میزان تولید سنگ آهن را به ۴۷۶.۷۶ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان تولید سنگ آهن در چین در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۵.۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

فعالان بازار در روز شنبه (۲۲ ژوئیه) اعلام کردند شرکت‌های معدنی مستقر در چین میزان تولید سنگ آهن را در ژوئن ۲۰۲۳ به ۸۵.۱۵ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان تولید سنگ آهن در چین در ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۱.۸ درصد نسبت به ژوئن ۲۰۲۲ و ۹.۷ درصد نسبت به می ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

به نقل از چندین منبع خبری، قیمت سنگ آهن چین در ماه ژوئن ۲۰۲۳ با نوسان همراه بوده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد در ابتدای ماه ژوئن قیمت سنگ آهن در چین افزایش یافت و در روز‌های پایانی ماه ژوئن در محدوده محدودی در نوسان بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد افزایش سودآوری کارخانه‌های فولادی و رشد معاملات آتی مواد اولیه به افزایش قیمت‌ها نسبت به ماه می‌کمک کرده است.

در این میان معامله گران گزارش دادند واردات سنگ آهن به چین در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ به ۵۷۶.۱ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن به چین در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۷.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

به نقل از برخیز تاجران، چین در ماه ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۹۵.۵ میلیون تن سنگ آهن وارد کرد که ۰.۷ درصد کمتر از ماه قبل و ۷.۳ درصد بیشتر از ژوئن ۲۰۲۲ بوده است.

همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند همانطور که کارشناسان انتظار دارند تا پایان سال ۲۰۲۳، قیمت سنگ آهن به دلیل کاهش تولید و تقاضای فولاد در چین حدود ۲۸ درصد کاهش می‌یابد. بررسی‌ها نشان می‌دهد مورگان استنلی و کالانیش قیمت سنگ آهن را در پایان سال ۲۰۲۳، ۹۰ تا ۱۰۰ دلار در هر تن CBA پیش بینی کردند.

چین در سال ۲۰۲۲ میزان تولید سنگ آهن را به ۹۶۷.۹ میلیون تن رساند که حدود ۱ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افت داشته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان تولید سنگ آهن در چین در دسامبر ۲۰۲۲ به ۷۸.۶ میلیون تن رسیده است. این در حالی است که میزان تولید سنگ آهن چین در دسامبر ۲۰۲۲ حدود ۱.۲ درصد نسبت به ماه قبل افت داشته و با رشد ۲.۴ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.

منبع: آرتان پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده