تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۲
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۳۱۱۷۴۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش تولید سنگ آهن توسط شرکت معدنی Vale

‌می‌متالز - با توجه به داده‌های منتشر شده، میزان تولید سنگ آهن توسط شرکت معدنی Vale در ۶ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، شرکت Vale که بزرگترین شرکت معدنی مستقر در برزیل است، تولید سنگ آهن را در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ به ۱۴۵.۵۲ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان تولید سنگ آهن در این شرکت در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

فعالان بازار اعلام کرد تولید پلت سنگ آهن در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ توسط شرکت معدنی برزیلی Vale به ۱۷.۴۳ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید پلت سنگ آهن در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ در شرکت معدنی Vale نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ با ۱۱.۸ درصد افزایش همراه بوده است.

به نقل از چندین منبع خبری، شرکت معدنی برزیلی Vale حدود ۷۸.۷۴ میلیون تن سنگ آهن در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ تولید کرد که ۱۷.۹ درصد نسبت به سه ماهه اول سال جاری و ۶.۳ درصد نسبت به سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ افزایش داشته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان تولید پلت سنگ آهن در دوره سه ماهه دوم ۲۰۲۳ به ۹.۱۱ میلیون تن افزایش یافت. این در حالی است که میزان تولید پلت سنگ آهن در دوره ذکر شده با ۹.۵ درصد نسبت به سه ماه اول ۲۰۲۳ و ۵.۱ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد داشته است.

یکی از فعالان در شرکت معدنی Vale اظهار کرد: تولید سنگ آهن در ۶ ماه نخست ۲۰۲۳ توسط شرکت معدنی Vale به لطف تولید رکورد در سه ماهه دوم معدن S۱۱D و عملکرد قوی در مجتمع‌های Itabira و Vargem Grande افزایش یافته است که میانگین کیفیت سبد محصولات شرکت را بهبود بخشید. بررسی‌ها نشان می‌دهد تولید پلت سنگ آهن توسط شرکت معدنی Vale به دلیل افزایش تولید در کارخانه‌های Tubarão افزایش یافته است.

در این میان معامله گران گزارش دادند میزان فروش سنگ آهن در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ در شرکت معدنی Vale به ۱۱۴.۱ میلیون تن و میزان فروش پلت سنگ آهن توسط این شرکت به ۱۵.۸۵ میلیون تن رسید. بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان فروش سنگ آهن و پلت سنگ آهن توسط شرکت معدنی Vale در ۶ ماه نخست ۲۰۲۳ به ترتیب با کاهش ۴.۳ درصدی و افزایش ۶.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ همراه بوده است.

به نقل از برخی تاجران، در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ شرکت معدنی Vale حدود ۶۳.۳۳ میلیون تن سنگ آهن فروخت که ۳۸.۱ درصد بیشتر از سه ماهه اول ۲۰۲۳ و ۰.۹ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال قبل بوده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان فروش پلت سنگ آهن در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ حدود ۸.۸۱ میلیون تن گزارش شد که ۸.۳ درصد نسبت به سه ماهه قبل رشد داشت، اما با کاهش ۰.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل همراه بوده است.

یکی از فعالان شرکت معدنی برزیلی Vale گفت: میزان فروش سنگ آهن و پلت در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ به لطف از سرگیری عملیات در پایانه Ponta da Madeira پس از ظرفیت محدود در سه ماهه اول به دلیل شرایط نامساعد جوی بهبود یافت.

همچنین معامله گران اعلام کرد در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ شرکت معدنی Vale انتظار دارد با کاهش موجودی‌های سه ماهه اول، شکاف کمتری بین تولید و فروش محصول ایجاد شود.

به نقل از برخی معامله گران، شرکت معدنی برزیلی Vale قصد دارد در سال ۲۰۲۳ بین ۳۱۰ تا ۳۲۰ میلیون تن سنگ آهن استخراج کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان تولید پلت سنگ آهن توسط این شرکت در سطح ۳۶ تا ۴۰ میلیون تن برنامه ریزی شده است.

فعالان بازار اعلام کرد شرکت معدنی Vale یکی از سه شرکت بزرگ معدنی در جهان است. باید توجه داشت که در سال ۲۰۲۲، این شرکت تولید سنگ آهن را به ۳۰۸ میلیون تن رساند که ۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان فروش سنگ آهن توسط شرکت معدنی Vale در سال ۲۰۲۲ به ۲۶۰.۷ میلیون تن رسید که با ۳.۸ درصد کاهش نسبت به سال قبل همراه بوده است.

به نقل از برخی تاجران، میزان تولید پلت سنگ آهن توسط شرکت معدنی برزیلی Vale در سال ۲۰۲۲ به ۳۲ میلیون تن رسید که نسبت به سال قبل با افزایش ۱ درصدی همراه بوده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان فروش پلت سنگ آهن توسط این شرکت در سال ۲۰۲۲ به حدود ۳۳.۲ میلیون تن رسیده است که نسبت به سال قبل با رشد ۲.۷ درصدی همراه بوده است.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده