تاریخ: ۲۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۷:۳۵
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۳۱۱۸۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
برزیل:

‌می‌خواهیم در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنیم

‌می‌متالز - وزیر خارجه برزیل خبر داد که کشورش تمایل دارد در تمامی مبادلات اقتصادی با شرکای تجاری خود از ارز ملی استفاده کند.

به گزارش می‌متالز، مائورو وییرا، وزیر خارجه برزیل در سخنانی خبر داد که کشورش به دنبال ساز و کاری برای جایگزینی ارز ملی در تمامی مبادلات اقتصادی با شرکای تجاری خود است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وییرا در این باره گفت: برزیل بسیار علاقمند است که در تجارت با شرکای اصلی جهانی خود از ارز‌های ملی استفاده کند. در حال رایزنی با برخی از شرکای تجاری در این باره هستیم. با آرژانتین سازوکاری داریم که فرصت تجارت با ارز‌های ملی را فراهم می‌کند.

وییرا تاکید کرد که ایجاد چنین سیستمی یک روند پیچیده و طولانی دارد که نیازمند مشارکت بانک‌های مرکزی تمام کشور‌ها دخیل در این جریان است. ما باید در این مسیر پیش برویم و توجه ویژه‌ای به پیچیدگی فرایند‌های آن داشته باشیم.

این در حالیست که چندی پیش نیز ژان پال پراتس مدیرعامل شرکت پتروبراس برزیل گفت که این غول انرژی قصد دارد معاملات با ارز‌های ملی از جمله یوان چین و بیت‌کوین را آغاز کند. وی اظهار کرد: ما به این سمت حرکت خواهیم کرد. این مساله به مجوز بانک مرکزی و وزارت اقتصاد برزیل بستگی دارد، اما دولت فعلی مخالفتی با این مساله ندارد.

مدیرعامل شرکت پتروبراس برزیل از انجام مذاکراتی درباره عقد قرارداد و انجام مبادله با یوآن خبر داده و گفته بود برای نمونه، در حال مذاکره با آرژانتین هستیم زیرا این کشور کمبود دلار دارد؛ بنابراین مجبور هستیم مبادلات را با ارز‌های جایگزین دلار انجام بدهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده