تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۵:۴۶
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۳۱۱۹۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در سفر هیات تجاری سوری به یزد مطرح شد:

شهر یزد بهترین شهر برای سرمایه گذاری خارجی است

‌می‌متالز - در سفر هیات تجاری سوری به دعوت اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان به یزد دعوت و با ظرفیت‌های سرمایه گذاری در این استان آشنا شدند.

به گزارش می‌متالز، مجتبی دستمالچیان رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد در جلسه‌ای با حضور فاطمی استاندار، فهد درویش رییس اتاق مشترک بازرگانی سوریه و ایران و هیئت تجاری سوری در یزد که به دعوت اتاق بازرگانی استان به یزد سفر کرده اند، گفت: استان یزد دومین استان معدنی کشور و چهارمین استان صنعتی است همچنین در کشت گلخانه‌ای رتبه دوم را در ایران داریم.

دستمالچیان افزود: نساجی و سرامیک تولیدات غالب یزد است و در پلیمر و سیم و کابل هم حرفی برای گفتن داریم.

وی در ادامه به فعالیت خوشه‌های صنعتی کاشی و سرامیک، سنگ، گردشگری، طلا و جواهر و نساجی و محصولات کندی اشاره و تصریح کرد: ۴/۴ از تولیدات کشور با بیش از ۸۰۰ نوع کالا در ۳۰۰۰ واحد تولیدی متعلق به استان یزد است.

وی با بیان اینکه استان یزد هشتمین استان کشور در زمینه صادرات است، اظهارداشت: بیش از ۴۰۰ کالا را به بیش از ۹۰ کشور صادر می‌کنیم و نساجی، کشاورزی و محصولات پلاستیکی، ظروف شیشه ای، پروفیل و میلگرد، مولیبدن و هیدروکربن از جمله کالا‌های صادراتی استان یزد هستند.

دستمالچیان گفت: یزد رتبه سوم تولید فولاد کشور را به خود اختصاص داده، بیش از ۵۰ درصد فولاد کشور، ۶۰ درصد سرامیک و ۲۷ درصد محصولات نساجی کشور توسط یزد تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهر یزد بهترین شهر برای سرمایه گذاری خارجی است، تصریح کرد: بخش خصوصی استان، استاندار یزد را بزرگترین حامی خود می‌دانند و بخش خصوصی و دولتی از سرمایه گذاری خارجی در استان استقبال می‌کند.

منبع: خبرگزاری موج

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده