تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۲۶
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۳۱۴۱۸۹
سرویس خبر : انرژی

اثر قطع هر ساعت برق در کاهش ۲۰ درصدی تولیدات و پیشنهاد نشدنی شرکت برق!

‌می‌متالز - هر ساعت قطع برق منجر به کاهش تولید روزانه ۲۰ درصدی محصولات شده و پیشنهاد خرید دیزل ژنراتور هم به دلیل کمبود گازوئیل نشدنی است.

به گزارش می‌متالز، مجتبی دستمالچیان رئیس اتاق یزد با اشاره به قطع برق مازاد بر برنامه در هفته گذشته، گفت: صنعت و تولید با مسائل زیادی روبرو بوده که یکی از آن‌ها قطع برق شرکت‌های تولیدی است. ناهماهنگی‌ها بین صنعت برق و تولید می‌تواند زیان بار باشد و حتی با تخریب سیستم‌های یک کارخانه و تحمیل هزینه تعمیرات در قیمت تمام شده محصول نیز تغییر ایجاد می‌کند.

وی افزود: هر ساعت خاموشی در یک کارخانه معادل ۲۰ درصد کاهش تولید روزانه است؛ که در کنار عوامل زیاد دیگر بر قیمت تمام شده محصول موثر هستند. سوختن بورد‌های الکتریکی و قسمت‌های الکتریکی دستگاه‌ها ناشی از قطع برق بار هزینه‌ای بر واحد‌های صنعتی و قیمت محصول تحمیل می‌کند.

دستمالچیان ادامه داد: شرکت برق، خرید دیزل ژنراتور با شرط تامین گازوئیل به تولیدکننده پیشنهاد داده، اما بسیاری از تولیدکننده‌ها در تامین گازوئیل دیزل ژنراتور‌ها با مشکل مواجه شدند. عدم سرمایه‌گذاری در حوزه برق عامل کمبود برق است و نبود توجیه اقتصادی در سرمایه‌گذاری حوزه برق باعث شده این انرژی با کمبود مواجه شود.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده