تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۰۳
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۳۱۲۳۶۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سلاجقه:

تخریب‌های معدن‌کاوی در شاهوار مایه تأسف است/ شاهوار منبع آب شرب

‌می‌متالز - رئیس سازمان محیط زیست بابیان اینکه حجم تخریب‌های معدن‌کاوی در شاهوار شاهرود مایه تأسف است، گفت: ضرورتی به انجام این همه تخریب و دست درازی به طبیعت بکر شاهوار نبود.

به گزارش می‌متالز، علی سلاجقه ظهر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از محیط زیست شاهرود در گفتگو با خبرنگاران، ضمن بیان اینکه بوکسیت از جمله مواد معدنی موجود در منطقه شاهوار است که برداشت آن توسط شرکت آلومینا جاجرم باعث بروز مشکلات زیست محیطی برای این منطقه شده است، ابراز داشت: در آخرین بازدید همه نقاط شاهوار کاملاً از نزدیک رؤیت شد که باید گفت حجم تخریب‌ها بسیار باعث تأسف است.

وی بابیان اینکه راهکار‌های مناسبی پیش رو مجموعه صنعت و معدن و بخش خصوصی وجود داشت، بیان کرد: در بهره برداری از معدن شاهوار تاش می‌شد که استخراج و استحصال و انتقال به نحو مطلوب صورت گیرد.

رئیس سازمان محیط زیست بابیان اینکه این حجم از تخریب برای یک منطقه بسیار حساس مانند شاهوار اصلاً ضرورت نداشته است، ابراز داشت: حساسیت شاهوار از آن رو که تأمین کننده آب شرب مردم شاهرود و مناطق همجوار است.

سلاجقه در ادامه تصریح کرد: متأسفانه منطقه تحت تأثیر جاده سازی بی نظم و بی رویه و تخریب طبیعت قرار گرفته است که شاید با کار ساده‌ای مانند زدن نقاله و تلکابین این اتفاقات رخ نمی‌داد.

وی با تاکید بر اینکه بهره برداری از معادن حتماً باید با همه تمهیدات زیست محیطی اتفاق بیفتد، گفت: در غیر این صورت اجازه انجام کار تحت هیچ شرایطی به شرکت‌های بهره‌بردار از معادن داده نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده