تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۴۲
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۳۱۲۴۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازار‌های جهانی در تنگنا

‌می‌متالز - سهام بازار‌های جهانی هفته گذشته را با اتمسفر انتشار اخبار اقتصادی مهم، جلسات بانک‌مرکزی و به روزرسانی‌های درآمدی از شرکت‌های بزرگ آمازون و اپل، به‌پایان رساندند. افزایش بازده اوراق قرضه ژاپنی شوک نابهنگامی را به بازار‌های جهانی وارد کرد. روز دوشنبه بورس لندن با انتشار داده‌های تولیدی چین و اخبار مربوط به اقدامات بیشتر مقامات چین برای تحریک مصرف، کاهش ارتفاع گرفت.

به گزارش می‌متالز، پیش‌بینی می‌شود بانک‌مرکزی انگلیس روز پنج‌شنبه نرخ بهره و نرخ حقوق و دستمزد غیرکشاورزی را افزایش دهد. روز دوشنبه شاخص FTSE ۱۰۰ با ۱۹ واحد افزایش در ۷۷۱۳ واحدی به استقبال نخستین روز هفته معاملاتی رفت. داده‌های منتشرشده توسط اداره ملی آمار چین نشان می‌دهد که فعالیت‌های تولیدی برای چهارمین ماه متوالی در این کشور کاهش پیدا کرده‌است. در این میان PMI تولیدی چین از ۴۹واحد در ماه ژوئیه به ۳/ ۴۹واحد در ماه ژوئن افزایش یافته‌است. در این بین Dax آلمان با تغییری اندک به ۷۲/ ۱۶۴۴۳ واحد رسید اما FTSE ایتالیا با ۵۶/ ۰‌درصد افزایش در سطح ۳۱۷۰۰ واحد ایستاد. در این میان آمار‌ها نشان می‌دهد رشد تولید ناخالص داخلی در سه‌ماهه دوم ایتالیا ۳/ ۰‌درصد نسبت به سه‌ماهه نخست صعود داشته‌است. درهمین باب کریس بوچمپ، تحلیلگر ارشد بازار IG گفت: روز گذشته‌نگرانی در مورد رکود در آلمان بخشی از درخشش را از بازار‌های اروپایی گرفت.

با توجه به اینکه شاخص DAX روز دوشنبه به بالاترین حد خود رسید، به‌نظر می‌رسد شاخص‌های این سوی اقیانوس اطلس دوباره خود را بر فراز آسمان ببینند. آمار‌ها نشان می‌دهند هزینه نیروی کار در ایالات‌متحده در سه‌ماهه دوم سال‌عقب‌نشینی داشتند. شاخص هزینه‌اشتغال، همان‌طور که توسط وزارت کار گزارش شده، در شرایط فصلی تعدیل‌شده تنها یک‌درصد افزایش‌یافته که از رشد ۲/ ۱‌درصدی ثبت‌شده در سه ماه اول سال ناامیدوارانه‌تر است. بازار‌های سهام آسیا پس از اینکه روز جمعه بعد از یک حرکت هیجانی حاصل از سیاست‌های بانک‌مرکزی، روز‌های معاملاتی سردی را تجربه کردند، در روز دوشنبه صعودی بودند. میانگین سهم Nikkei ۳۴/ ۱ درصد معادل با ۴۳۸ واحد افزایش یافت و در ۳۳۲۰۵ واحد بسته شد، درحالی‌که شاخص Topix با ۳۹/ ۱درصد رشد در سطح ۲۳۲۲ واحدی آرام گرفت.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده