تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۰:۱۲
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۳۱۲۶۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

زمزمه عرضه اولیه سهام شرکت سیمانی و ۱۲۰ میلیارد تومانی در فرابورس

‌می‌متالز - زمزمه‌ها از عرضه اولیه سهام شرکت ۱۲۰ میلیارد تومانی سیمان نهاوند در آینده نزدیک در فرابورس پس از تکمیل و بارگذاری مدارک حکایت دارد.

به گزارش می‌متالز، طبق شنیده ها، پس از تکمیل و بارگذاری گزارش‌های سیمان نهاوند در سامانه کدال این شرکت در آینده نزدیک در فرابورس عرضه اولیه می‌شود.

بر اساس این گزارش، طبق بررسی‌های بورس پرس، شرکت سیمان نهاوند شهریور سال ۸۲ بصورت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری تهران به ثبت رسید و سال ۸۹ شروع به بهره برداری کرد. این شرکت در حال حاضر با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن سیمان خاکستری، واحد تجاری فرعی سیمان هگمتان محسوب می‌شود.

سال گذشته تحویل کلینکر و سیمان بالغ بر ۷۳ میلیون تن بود یه شرکت با تحویل ۸۹۹ هزار تن، بیش از ۱.۲ درصد سهم داخل را به خود اختصاص داد. جانمایی سیمان نهاوند در کیلومتر ۱۵ جاده نهاوند به بروجرد با توجه به نزدیکی به کشور عراق و تامین نیاز استان همدان و استان‌های اطراف صورت پذیرفته است. سال مالی شرکت منتهی به دی بوده و در سال مالی ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۶۰ و ۸۱ میلیارد تومان درآمد و سود خالص داشت که نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۵۷ و ۵۸ درصدی را تجربه کرد.

سرمایه شرکت با ۳۱۷ نیروی انسانی در بدو تاسیس یک میلیون تومان بوده که طی ۹ مرحله افزایش سرمایه به ۱۲۰ میلیارد تومان رسیده است. ۵۱.۳ درصد سهام به شرکت سیمان هگمتان ۴۸.۵ درصد سهام به گروه مالی سپه تعلق دارد. شرکت در حال حاضر برنامه جهت افزایش سرمایه ندارد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده