تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۱۶
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۳۱۳۳۰۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تحلیل جهانی روی در هفته گذشته

‌می‌متالز - در هفته گذشته عرضه روی زیاد و تقاضا ضعیف بود هرچند که در پایان هفته گذشته در میان امید به بهبود تقاضای چین قیمت روی به بالاترین حد خود رسید.

به گزارش می‌متالز، نگاهی به آینده S&P Global پیش بینی میکند که تقاضای روی تصفیه شده جهانی برای سال ۲۰۲۳ رشد متوسط ۱.۴ درصدی داشته باشد.

بر اساس تحلیل رویریال در هفته گذشته عرضه روی زیاد و تقاضا ضعیف بود هرچند که در پایان هفته گذشته در میان امید به بهبود تقاضای چین قیمت روی به بالاترین حد خود از ۱۸ می‌با اادلار افزایش بر سطح ۲٫۵۱۰ دلار برتن قرار گرفت. اخیراً تحت تأثیر آب و هوا ساخت و ساز پایین دستی کاهش یافته است و حمایت اساسی ضعیف است. یکن متعهد شده است که حمایت بیشتری برای تقویت رشد سرمایه گذاری با تمرکز بر گسترش تقاضای داخلی ارائه کند.

در پایان هفته اخیر موجودی فلز روی در بورس کالای لندن به بیش از ۴۹ هزار تن ۹۴،۹۰۰) رسیده است که روندی کاهشی نسبت به هفته گذشته در سطح) ۹۶،۰۷۵ تن را شاهد بودیم.

با نگاهی به آینده S&P Global پیش بینی میکند که تقاضای روی تصفیه شده جهانی برای سال ۲۰۲۳ رشد متوسط ۱.۴ درصدی داشته باشد، زیرا آمریکا و اروپا همچنان با تورم و سیاست‌های پولی سخت دست و پنجه نرم میکنند به طور همزمان انتظار میرود عرضه جهانی روی تصفیه شده با توجه به سال پایه پایین و با کاهش هزینه‌های انرژی در اروپا ۱۹ درصد افزایش یابد در حالی که محدودیت‌های برق در چین تولید کارخانه ذوب روی را محدود می‌کند.

تحلیل جهانی روی در هفته گذشته

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده