تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۵۱
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۳۱۴۳۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رکود در انتظار بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا

‌می‌متالز - شبکه خبری بلومبرگ گزارش داد که اقتصاد آلمان در نیمه دوم سال جاری میلادی راکد خواهد ماند، چرا که همچنان با عواقب ناشی از رکود زمستانی دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش می‌متالز، شبکه خبری بلومبرگ روز دوشنبه گزارش داد که اقتصاد آلمان در نیمه دوم سال جاری میلادی راکد خواهد ماند، چرا که همچنان با عواقب ناشی از رکود زمستانی دست و پنجه نرم می‌کند.

بر اساس یک نظرسنجی که در اوایل ماه اوت توسط این شبکه خبری انجام شد، تولید اقتصادی در آلمان در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ کاهش یافت و در سه ماه منتهی به سپتامبر متوقف خواهد شد و کاهشی عمیق‌تر از حد انتظار را نشان می‌دهد.

صندوق بین المللی پول پیش از این پیش بینی کرده بود که بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا یعنی آلمان تنها کشور عضو گروه ۷ خواهد بود که امسال با انقباض اقتصادی مواجه خواهد شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پیش‌بینی‌ها برای اقتصاد آلمان با رشد ۰.۱ درصدی در سه ماهه چهارم به سمت پایین بازنگری شده است، زیرا تقاضای داخلی و انتظارات صادرکنندگان هر دو تضعیف شده‌اند.

صنعت آلمان در بحبوحه کاهش تقاضا از سوی چین، کمبود نیروی کار واجد شرایط، سیاست‌های پولی سختگیرانه‌تر و پیامد‌های طولانی‌مدت بحران انرژی، با مشکلات زیادی مواجه است.

وزارت اقتصاد این کشور در گزارش جداگانه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد، هشدار داد: به طور کلی بهبود مورد انتظار هنوز در اوایل تابستان محقق نشده است.

در این گزارش آمده است که اعتماد عمومی در اقتصاد این کشور به دلیل "تقاضای خارجی ضعیف، ادامه عدم قطعیت درباره مسائل ژئوپلیتیکی، سرعت بالای افزایش قیمت‌ها، و اثرات قابل توجه و فزآینده انقباض پولی" آسیب دیده است.

تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که اقتصاد آلمان در سال جاری میلادی ۰.۳ درصد کوچک شود و هشدار می‌دهند که احتمالاً در سال ۲۰۲۴ تنها ۰.۸ درصد شاهد رشد باشد که از پیش بینی قبلی ۱ درصد کمتر است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده