تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۱۳
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۳۱۴۴۰۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

نیاز ۴ هزار همت نقدینگی برای نهضت ملی مسکن

‌می‌متالز - عضو هیات مدیره بانک مسکن عنوان کرد: طبق آخرین بررسی‌های به عمل آمده، اگر سالیانه حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار واحد مسکونی تولید شود به احتمال زیاد در افق ۱۴۱۵، قریب به ۸ تا ۹ میلیون عرضه واحد مسکونی خواهیم داشت. احداث ٤ میلیون واحد مسکونی نیاز به حدودا ٤ هزار همت نقدینگی خواهد داشت.

به گزارش می‌متالز، سید محسن فاضلیان عضو هیات مدیره بانک مسکن در نشست تخصصی "تامین مالی مسکن؛ فرصت‌ها و چالش‌ها" درباره نظام تصمیم‌گیری و راهبرد‌های بهینه تامین مالی در بخش مسکن و ظرفیت‌های بازار سرمایه برای تامین مالی بخش مسکن گفت: طبق آخرین بررسی‌های به عمل آمده، اگر سالیانه حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار واحد مسکونی تولید شود به احتمال زیاد در افق ۱۴۱۵، قریب به ۸ تا ۹ میلیون عرضه واحد مسکونی خواهیم داشت.

وی افزود: با احتساب زوج‌های جوان، بافت فرسوده و تقاضا‌های جدید که در اقتصاد بخش مسکن به وجود می‌آید، در افق ۱۴۱۵ به تعادل عرضه و تقاضا در بخش مسکن خواهیم رسید.

فاضلیان عنوان کرد که تولید ۴ میلیون مسکن در دولت سیزدهم یک شعار نیست بلکه حقیقتی است که باید در حوزه اقتصاد ملی به وجود بیاید تا پاسخگوی نیاز متقاضیان باشد.

عضو هیات مدیره بانک مسکن با اشاره به اینکه در حوزه سیاست‌گذاری ۲ راهبرد تنظیم شده است، ادامه داد: نخست اینکه تمام عوامل منجر به افزایش عرضه مسکن بسیج شد و شروع آن با طرح مسکن مهر حدود ۲ میلیون و ۴۱۸ هزار واحد بوده است.

به گفته فاضلیان؛ امروز ۱۵۲ هزار واحد با متوسط تقریبا ۵۰ درصد باقی مانده و به عبارتی حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد دست مردم است و تقریبا ۵۵ همت خط اعتباری بانک مرکزی برای ایجاد این دو میلیون و ۴۱۸ هزار واحدی صرف شده است.

این عضو هیات مدیره مطرح کرد: بحث تولید ۴ میلیون مسکن از جمله مسائلی است که همه جانبه باید به آن توجه کرد و اگر قرار است این میزان مسکن تولید شود به مقطع زمانی بین ۶ تا ۷ سال و همچنین متوسط ۴ هزار همت نیاز دارد که هیچ راهی نداریم جز اینکه ظرفیت خلق پول و نقدینگی را برای نهضت ملی مسکن به درستی مدیریت کنیم تا به اهداف از پیش تعیین شده در کوتاه مدت و میان مدت برسیم.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده