تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۳۶
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۳۱۴۴۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در ادامه برنامه‌های ششمین سفر استانی رقم خورد؛

بازدید وزیر صمت از ۴ مجموعه تولیدی و صنعتی تویسرکان

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه برنامه‌های سفر به استان همدان، از ۴ مجموعه تولیدی و صنعتی در شهرستان تویسرکان بازدید کرد.

به گزارش می‌متالز، «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، بعدازظهر امروز شنبه ۲۸ مردادماه و در ادامه برنامه سفر به استان همدان، به شهر تویسرکان سفر کرد. نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، همچنین امام جمعه و فرماندار این شهرستان وزیر صمت را در این بازدید‌ها همراهی کردند.

نخستین برنامه بازدید وزیر صمت در شرکت الیاف‌سازان آتیه‌نوین بود که از اقدامات این مجموعه در حوزه تولید، صادرات انواع الیاف بازدید کرد.

سپس با حضور علی‌آبادی در شرکت «الیاف گستر صدف تویسرکان» عملیات اجرایی این واحد تولیدی آغاز شد. این مجموعه در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع و با سرمایه‌گذاری ۳۵۰۰ میلیارد ریال در حال احداث بوده که ظرفیت تولید سالیانه ۱۵۰۰۰ تن الیاف هالو و کتان و اشتغال‌زایی ۱۲۰ نفر به‌صورت مستقیم را دارا خواهد بود.

در ادامه وزیر صمت از شرکت «تدبیر دارو سلامت» که تولید کننده و صادرکننده انواع مولتی‌ویتامین و مواد اولیه دارو، است، بازدید کرد و با مدیران این مجموعه در خصوص محصولات تولیدی‌شان، گفتگو کرد.

این شرکت با سرمایه ۲۰۰۰ میلیارد ریال، در زمینی به مساحت ۸۸۹۷ متر مربع احداث شده و اشتغالزایی برای ۴۵ نفر به‌صورت مستقیم ایجاد کرده است. همچنین این شرکت سالیانه ۴۴ تن انواع مواد اولیه دارویی (نیمه محصول) را تولید می‌کند و در بخش صادرات هم اقدامات ارزشمندی را انجام داده است.

سپس وزیر صمت از پروژه فاز ۲ افزایش ظرفیت این شرکت (تدبیر دارو سلامت) بازدید کرد و کلنگ طرح توسعه آن را به زمین زد. این مجموعه با زیربنای ۳۵۰۰ متر مربع فضای کلین روم، ضمن اشتغالزایی مستقیم برای ۱۵۰ نفر، ۶ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی را ایجاد و خودکفایی کشور در تولید پلت‌های دارویی را به‌همراه دارد.

وزیر صمت و همراهان، سپس راهی شهرک صنعتی تویسرکان شده و از امکانات شرکت «پویش رایان داتیس» بازدید کردند؛ مجموعه‌ای که با سرمایه‌گذاری ۵۰۰۰ میلیارد ریالی در زمینی به مساحت ۲۲۰۰ متر احداث و بهره‌برداری شده و اشتغال‌زایی ۷۱ نفر را به همراه دارد. این شرکت سالیانه ۲۵۰ هزار دستگاه انواع دوربین مداربسته، دستگاه ضبط دیجیتال و مانیتور صنعتی را تولید می‌کند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده