تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۰۴
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۳۱۷۲۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

اهمیت توجه به موضوع سواد رسانه‌ای با برگزاری جشنواره بورس و رسانه

اهمیت توجه به موضوع سواد رسانه‌ای با برگزاری جشنواره بورس و رسانه
‌می‌متالز - سیاوش وکیلی گفت: جشنواره بورس و رسانه سبب حرکت مردم به سمت رسانه‌های معتبر می‌شود به همین خاطر بحث سواد رسانه‌ای باید در این جشنواره محوریت قرار گیرد.

به گزارش می‌متالز، سیاوش وکیلی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با اهمیت برگزاری جشنواره بورس و رسانه، اظهار کرد: طی دوسال اخیر افزون بر حضور حداکثری سهامداران، شاهد سیل عظیم اطلاعات در بازار سرمایه هستیم.

او افزود: اطلاعات منتشره در سایر اکوسیستم‌های اقتصادی صرفا به صورت دانش محور بوده، در حالی که اطلاعات موجود در بازار سهام از جنس مالی و پولی است که می‌تواند بر بازار سرمایه اثر بگذارد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: در گذشته رسانه ماهیت محدود و مشخصی داشت، اما اکنون به سبب گسترش فضای مجازی با طیف وسیعی از تعاریف در حوزه رسانه مواجه هستیم.

وکیلی گفت: جشنواره بورس و رسانه سبب حرکت مردم به سمت رسانه‌های معتبر می‌شود به همین خاطر بحث سواد رسانه‌ای باید در این جشنواره در محوریت قرار گیرد.

او در رابطه با نقش تقویت سواد رسانه‌ای در پیشبرد اهداف رسانه، بیان کرد: رسانه‌ها به منظور جذب مخاطب و ارتقا سواد مالی باید بحث سواد رسانه‌ای را به طور جدی پیگیری کنند.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر برگزاری جشنواره بورس و رسانه بر نوع انتشار اخبار در رسانه‌ها، گفت: اصولا به سبب آنکه داوران برای سنجش آثار، پارامتر‌های خاصی در نظر می‌گیرند همین امر موجب می‌شود تا پس از انتخاب آثار و اعلام نتایج، سهامداران و مخاطبان بین رسانه معتبر یا سایر رسانه‌ها تمایز قائل شوند.

وکیلی در پایان گفت: انتظار می‌رود خروجی مهم جشنواره بورس و رسانه درج رسانه‌های معتبر با اخبار و فعل و انفعالات بازار سرمایه در سایت سازمان بورس باشد، زیرا این امر مانع از ارائه اطلاعات نادرست و ایجاد شایعه در بازار سهام می‌شود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
دستاورد‌های فولاد مبارکه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها خیلی بهتر مشخص می‌شود/ تولید ۵ محصول جدید در فولاد مبارکه تا پایان امسال/ حل بحران آب صنایع استان اصفهان تا ۲ ماه آینده/ افزایش ۱۴.۷ درصدی سود فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه در ۶ ماه نخست امسال/ ما تا پایان سال آینده محدودیت انرژی برق را نخواهیم داشت
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه:

دستاورد‌های فولاد مبارکه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها خیلی بهتر مشخص می‌شود/ تولید ۵ محصول جدید در فولاد مبارکه تا پایان امسال/ حل بحران آب صنایع استان اصفهان تا ۲ ماه آینده/ افزایش ۱۴.۷ درصدی سود فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه در ۶ ماه نخست امسال/ ما تا پایان سال آینده محدودیت انرژی برق را نخواهیم داشت