تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۳۱
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۳۱۷۴۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در راستای تسهیل و تسریع در صدور مجوز‌ها توسط سازمان بورس؛

یکصد و پانزدهمین کارگزاری وارد فرابورس شد

‌می‌متالز - کارگزاری آرتان از امروز ۲۶ شهریورماه به عنوان یکصد و پانزدهمین کارگزاری به طور رسمی وارد فرابورس ایران شد.

به گزارش می‌متالز، کارگزاری آرتان پس از اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار ایران از امروز به جمع کارگزاران فرابورسی پیوست.

مدیرعامل کارگزاری آرتان در مراسم گرامیداشت عضویت این کارگزاری در فرابورس درباره روند تاسیس این مجموعه گفت: ابتدای سال ۱۴۰۰ درخواست مجوز کارگزاری را به سازمان بورس ارسال کرده و موافقت اصولی را سال گذشته دریافت کردیم.

سید رضا حسینی خالجیری با اشاره به اینکه پس از دریافت موافقت اصولی برای دریافت مجوز و جمع‌آوری سرمایه اقدام کردیم، افزود: در نهایت مجوز تاسیس و فعالیت از سازمان بورس دریافت شد و کارگزاری در حال آغاز فعالیت است.

مدیرعامل کارگزاری آرتان هدف از تاسیس کارگزاری آرتان را این‌گونه تشریح کرد: توسعه ابزار‌های مالی در بازار سرمایه از اهداف اصلی این مجموعه است. این مجموعه شرکت سبدگردان نیز دارد و در اهداف بلندمدت قرار است به یک هلدینگ خدمات مالی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه مشتری‌های کارگزاری را به چهار گروه تقسیم کردیم، گفت: گروه مشتری‌های خرد، کلان، مشتری‌های خارج از کشور و مشتری‌های مبتدی در کارگزاری آرتان تعریف شده‌اند.

وی در خصوص برنامه توسعه‌ای این مجموعه گفت: احداث شعبه‌هایی در خارج از ایران از اهداف توسعه‌ای مهم آرتان به شمار می‌رود.

مدیرعامل کارگزاری آرتان به موضوع توسعه آموزش نیز اشاره کرد و گفت: در بحث توسعه ابزار‌های مالی و کمک به اقتصاد خانواده‌ها، برنامه‌های آموزشی نیز در مجموعه آرتان طراحی شده است.

شایان ذکر است، پیش از این کارگزاری‌های «آسمان»، «هامرز»، «اعتبار تابان»، «راهین» و «یزدان» در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ به عضویت فرابورس ایران درآمدند و بدین ترتیب در شش ماهه نخست سال شاهد ورود شش کارگزاری جدید به فرابورس بوده‌ایم.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده