تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۳۳
بازدید: ۶۹۲
کد خبر: ۳۱۷۷۹۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اروپا؛ مصرف‌کننده بزرگ معادن چینی

اروپا؛ مصرف‌کننده بزرگ معادن چینی
‌می‌متالز - اروپایی‌ها عمیقا معتقدند چین به خودروسازان و تولیدکنندگان باتری یارانه پرداخت می‌کند وگرنه امکان تولید محصولات الکتریکی با این قیمت ممکن نیست. نگاهی به گزارش تازه آداماس در این زمینه نشان می‌دهد که باتری‌های خودرو‌های برقی ساخت چین صادرشده به اروپا در ۶ ماهه اول سال‌۲۰۲۳ حاوی بیش از ۸‌هزار تن مواد معدنی کربنات لیتیوم بوده‌است.

به گزارش می‌متالز، حجم قابل‌توجهی که نشان‌دهنده ۱۸درصد از کل مصرف اروپا در این دوره بوده و رشدی ۶۷‌درصدی را در مقایسه با سال گذشته نشان می‌دهد. این گزارش تاکید می‌کند ۲۰درصد از گرافیت صادرشده به اروپا در نیمه اول سال‌۲۰۲۳ متعلق به خودرو‌های برقی یا باتری‌های ساخت چین بوده که در مجموع تقریبا به ۱۳‌هزار تن در سال می‌رسد و به‌معنای رشد ۶۸‌درصدی مصرف این ماده‌توسط اروپایی‌ها نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته است. ۶هزار تن نیکل و ۱۴۰۰تن منگنز در کنار حجم قابل‌توجهی از کبالت و سایر فلزات موردنیاز برای ساخت باتری در اروپا از چین به این قاره واردشده‌است. اورسولا فون‌درلاین، رهبر اتحادیه اروپا و سایر مقامات این منطقه تاکید دارند چینی‌ها معضل بزرگ صنعت خودروسازی اروپا هستند، اما مصرف مواد اولیه معدنی و قطعات چینی وابسته در این قاره هر سال روندی فزونی دارد و حکایت از پیوند عمیق اروپا و چین در بخش معدن دارد.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
دستاورد‌های فولاد مبارکه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها خیلی بهتر مشخص می‌شود/ تولید ۵ محصول جدید در فولاد مبارکه تا پایان امسال/ حل بحران آب صنایع استان اصفهان تا ۲ ماه آینده/ افزایش ۱۴.۷ درصدی سود فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه در ۶ ماه نخست امسال/ ما تا پایان سال آینده محدودیت انرژی برق را نخواهیم داشت
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه:

دستاورد‌های فولاد مبارکه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها خیلی بهتر مشخص می‌شود/ تولید ۵ محصول جدید در فولاد مبارکه تا پایان امسال/ حل بحران آب صنایع استان اصفهان تا ۲ ماه آینده/ افزایش ۱۴.۷ درصدی سود فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه در ۶ ماه نخست امسال/ ما تا پایان سال آینده محدودیت انرژی برق را نخواهیم داشت