تاریخ: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۱:۱۶
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۳۱۸۹۸۰

ضرورت حرکت به سمت فرآوری باطله‌ها، با طرح‌های نوآوران

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: با توجه به کاهش ذخایر معدنی، باید با استفاده از طرح‌های نوآورانه، به سمت فرآوری معادن جدید که همان باطله‌هاست پیش رویم.

به گزارش می‌متالز، در نخستین رویداد ملی صنعت دانش بنیان که با حضور شرکت‌های پیشران در عرصه دانش بنیان‌ها در سالن همایش‌های کتابخانه ملی تهران برگزار گردید، مهندس امیرعلی طاهرزاده با بیان این مطلب گفت: با توجه به سرعت جهانی شدن و رقابت پذیری در صنعت فولاد، افزایش بهره وری و بهبود عملکرد این صنعت از اهمیت خاصی برخوردار گردیده که تنها از طریق اقتصاد دانش بنیان و دانش محور امکان پذیر است. وی افزود: در این میان، یکی از سیاست‌های کشور، توسعه اقتصاد غیر نفتی است و بخش معدن و صنایع معدنی می‌تواند در این زمینه نقش موثری ایفا کند.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره ۴۶ طرح توسعه شرکت با پیش بینی سرمایه گذاری ۸ میلیارد یورو گفت: تدوین ۱۸ استراتژی در دستور کار این شرکت است که ۴ استراتژی آن با موضوع نوآوری و همکاری شرکت‌های دانش بنیان در ارتباط است و موضوعاتی همچون بومی سازی، حرکت به سمت هوشمندسازی، کسب و کار دانش بنیان و توسعه زیست بوم فناورانه در اولویت قراردارد.

وی تصریح کرد: چادرملو در سال گذشته، حدود ۸۰۰ قطعه را بومی سازی کرده است که حدود ۲۵ میلیون یورو صرفه جویی ارزی داشته و نسبت به سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۹ میلیون یورو افزونتر بوده است.

مهندس طاهرزاده با اشاره به اقدام مهم این شرکت به منظور بهره گیری از طرح‌ها و ایده‌های نوین در صنعت فولاد اعلام کرد: با تاسیس مرکز نوآوری چادرملو (نوچاد) گام مهم و ارزشمندی در این راستا برداشته شد و اکنون با فراخوان جذب ایده، ۳۰ ایده به دستمان رسیده که ۱۱ طرح را به عنوان طرح‌های اصلی اعلام کردیم.

وی افزود: انتظار داریم با استقبال شرکت‌های دانش بنیان گام‌های گسترده تری در جهت بازیافت باطله‌ها و بهبود فرآیند فولادسازی با هدف افزایش ظرفیت رقابت پذیری برداریم.

مدیرعامل چادرملو همچنین گفت: مهمترین طرح در حال تدوین این شرکت، ترسیم نقشه راه شاخص‌های هوشمندسازی عملکرد زنجیره فولاد است که در آن گلوگاه‌های این بخش شناسایی می‌گردد. تا بتوان فناوری نسل ۴ را در جهت افزایش توان رقابت پذیری در جامعه بین المللی تعمیم بخشیم.

گفتنی است، در حاشیه این همایش، تفاهم نامه‌های همکاری میان شرکت‌های حاضر در این همایش به امضا رسید و از بسته امتیازات ویژه شرکت‌های دانش بنیان رونمایی شد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده