تاریخ: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۰۶
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۳۱۹۹۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر عامل کارگزاری بانک کارآفرین مطرح کرد:

تنوع درآمدی راه خروج کارگزاران از تک محصولی

‌می‌متالز - مدیر عامل کارگزاری بانک کارآفرین با تاکید بر خروج کارگزاری‌ها از تک محصولی، گفت: با توجه به قوانین و دستورالعمل‌های بالا دستی، برای شرکت‌های کارگزاری این امکان وجود دارد تا بتوانند با ایجاد گروه‌های خدمات بازار سرمایه و گروه‌های مالی تا حدودی به فعالیت خود تنوع داده و از تک محصولی بودن خارج شوند.

به گزارش می‌متالز، علیرضا فهیمی درخصوص نقش کانون در افزایش جایگاه صنعت کارگزاری گفت: کانون‌های کارگزاری نقش قانونی در بازار سرمایه دارند که به خوبی توانسته اند نقش خود را دراین بازار ایفا کنند..، اما از نظر می‌رسد درقانون جدید باید نقش کانون پررنگ‌تر دیده شود. چرا که این صنعت نقطه تماس و برخورد تمام فعالان بازار سرمایه است؛ لذا کانون کارگزاران میتواند در کنار جایگاه خوب حال حاضر به جایگاه خیلی بهتری از لحاظ تقنینی و تنقیح قوانین و دستور العمل‌ها پیداکند.

وی درخصوص سازوکار خروج شرکت‌های کارگزاری از تک محصولی بودن، گفت: هم اکنون عمده‌ی فعالیت شرکت‌های کارگزاری به دو حوزه فعالیت در بورس کالا و بورس اوراق بهادار خلاصه می‌شود و این موضوع تک محصولی بودن خدمات شرکت‌های کارگزاری آن‌ها را به سمت رقابت‌های منفی سوق دهد.

مدیر عامل کارگزاری بانک کارآفرین، افزود: لازم است شرکت‌های کارگزاری از تک محصولی و تک ابزاری خارج شوند. البته با رویکردی که سازمان بورس و شرکت‌ها و ارکان خود انتظام دارند در گسترش فضای مالی مقداری فضای ابزار معاملاتی شرکت‌های کارگزاری نسبت به گذشته بهتر شده است، اما بازهم همه این نکات به ترید و معامله گری مربوط می‌شود.

وی ادامه داد:با توجه به قوانین و دستورالعمل‌های بالا دستی، برای شرکت‌های کارگزاری این امکان وجود دارد تا بتوانند با ایجاد گروه‌های خدمات بازار سرمایه و گروه‌های مالی تا حدودی به فعالیت خود تنوع داده و از تک محصولی بودن خارج شوند.

فهیمی در پایان گفت:در حال حاضر محدودیت‌هایی برای شرکت‌های کارگزاری بانکی وجود دارد که به واسطه‌ی قانون رفع موانع تولید و برخی از بخشنامه‌های سازمان بورس امیدواریم با توجه به رویکرد سازمان در تنوع بخشی بین ابزار‌های معاملاتی شاهد رقابت‌های منفی در کارگزاری‌ها نباشیم.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده