تاریخ: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۴
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۳۲۰۰۲۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرکل صمت استان اردبیل اعلام کرد؛

افزایش ذخایر فلزی استان اردبیل به بیش از ۴۵۶۶ درصد

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان اردبیل از افزایش ذخایر فلزی این استان به بیش از ۴۵۶۶ درصد خبر داد و گفت: از سرمایه‌گذاران در بخش‌های صنعتی، معدنی و تجاری استان حمایت می‌کنیم.

به گزارش می‌متالز، مسعود ایرانی مدیرکل صمت استان اردبیل طی بازدید از معادن شهرستان مشگین شهر گفت: یکی از مهمترین پروانه‌های معدنی صادر شده در استان اردبیل، مربوط به معدن صاحب دیوان است که پس از حفاری و اکتشاف تفضیلی نهایتاً منجر به‌صدور گواهی کشف برای معدن صاحب دیوان شده است.

وی افزود: حفاری انجام شده در سطح استان، منجر به کشف ذخیره ۷۰ میلیون تنی کانسنگ مس، مولیبدن و طلا شد و در نتیجه ذخایر فلزی استان بیش از ۴۵۶۶ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل صمت استان اردبیل در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این معدن به‌صورت مستقیم برای ۱۴۰ نفر اشتغال‌زایی شده و ۱۶۰ نفر نیز به‌صورت نیروی پیمانکاری مشغول به فعالیت هستند، که با ایجاد واحد کنسانتره مس در این واحد با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال احداث است، میزان سرمایه‌گذاری به ۴۵ هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی به بیش از ۴۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه یادآور شد: در مجموعه اداره کل صمت استان اقدامات موثری برای شناسایی و رفع موانع و مشکلات بخش‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت انجام شده و به‌طور جدی حمایت از سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری استان، در دستور کار اداره کل صمت قرار دارد.

بازدید از شرکت ابتکار کاغذ ایرانیان

ایرانی همچنین در جریان بازدید از شرکت ابتکار کاغذ ایرانیان تاکید کرد: این شرکت با موضوع تولید کارتون و مقوا از ضایعات کاغذ با اشتغال‌زایی ثابت برای ۶۵ نفر در سه شیفت کاری مشغول به تولید بوده و سالیانه ۱۸ هزار تن ظرفیت تولید دارد.

وی افزود: سرمایه‌گذاری این شرکت ۱۰۰ میلیارد تومان است و علاوه بر فاز در حال تولید، شرکت اقدام به اجرای طرح توسعه برای افزایش ظرفیت تولید در کنار این مجموعه کرده که با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است و با تکمیل آن، ظرفیت تولید به ۴۰ هزار تن و اشتغال‌زایی به ۱۳۰ نفر خواهد رسید.

مدیرکل صمت استان اردبیل همچنین گفت: در راستای حمایت از تکمیل این طرح اخیراً مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره از محل اعتبارات توسعه مناطق روستایی و عشایری به شرکت مذکور پرداخت شده است.

منبع شاتانیوز

عناوین برگزیده