تاریخ: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۳۶
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۳۲۰۱۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
​معاون مالی بانک صادرات خبر داد:

پیش بینی زمان اعمال افزایش سرمایه ۵۱ درصدی و برنامه تجدید ارزیابی

‌می‌متالز - معاون مالی بانک صادرات از پیش بینی اعمال افزایش سرمایه ۵۱ درصدی از محل آورده نقدی و برنامه تامین مالی از محل تجدید ارزیابی تا پایان سال خبر داد.

به گزارش می‌متالز، مجتبی صالحی با اشاره به انتشار گزارش تایید افزایش سرمایه ۵۱ درصدی بانک صادرات از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی توسط حسابرس، گفت: سهام بانک کمتر از ۱۰ درصد ارزش ذاتی با رویکرد ترازنامه‌ای معامله می‌شود. از سهامداران درخواست می‌شود برای بهره‌مندی از سود سهمی قابل توجه افزایش سرمایه نهایی بانک تا پایان سال سهام بانک را حفظ کنند.

وی افزود: با توجه به بخشنامه اخیر بانک مرکزی درباره لزوم بهبود کفایت سرمایه بانک‌ها، استفاده از ظرفیت‌های افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی منوط به افزایش سرمایه نقدی است. از این رو به منظور بهره‌برداری سهامداران از سود سهمی که افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی نصیب آن‌ها خواهد کرد، مکلف به افزایش سرمایه نقدی بوده و برای تحقق این راهبرد رایزنی‌های مناسبی با سازمان خصوصی‌سازی صورت گرفته و این مهم به سرانجام خواهد رسید.

صالحی ادامه داد: افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم تا اواخر آبان‌ماه انجام خواهد شد و ترکیب توأمان افزایش سرمایه از طریق سلب حق تقدم و تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت، منجر به ارزش‌گذاری واقعی سهام می‌شود. سبد سرمایه‌گذاری در تجدید ارزیابی محاسبه نمی‌شود. افزایش سرمایه از طریق سلب حق تقدم لازمه عملیاتی شدن افزایش سرمایه با روش تجدید ارزیابی دارایی‌ها است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده