تاریخ: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۳۱
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۳۲۰۲۷۴
سرویس خبر : زمین شناسی

آنالیز ۷۰ هزار نمونه معدنی در بخش خصوصی از زمان آغاز طرح تحول سازمان زمین‌شناسی

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر امور آزمایشگاه‌ها و خدمات فنی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور از اجرای طرح برون‌سپاری آنالیز نمونه‌های معدنی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سهیلا نیلویل با اشاره به برون‌سپاری نمونه‌های مازاد حاصل از طرح‌های پروژه‌های تحولی به عنوان یک راهکار اساسی برای توسعه صنعت و معدن و اکتشافات معدنی کشور، گفت: همزمان با شروع پروژه‌های طرح تحولی در سازمان از سال ۱۴۰۰، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور اقدام به برون‌سپاری آنالیز نمونه‌های حاصل از پروژه‌های اکتشافات معدنی کرده است.

وی افزود: در سال گذشته آنالیز بیش از ۷۰ هزار نمونه به شرکت‌های خصوصی سپرده شده که این تعداد تا پایان سال با توجه به آغاز پروژه‌های جدید در قالب طرح تحول در استان یزد به بیش از ۱۲۰هزار نمونه افزایش خواهد یافت.

وی یکی از نتایج حاصل از برون‌سپاری را تشویق سرمایه‌گذاری‌های خصوصی عنوان کرد و گفت: دولت می‌تواند با افزایش اطمینان به سرمایه‌گذاران خصوصی، آن‌ها را به سرمایه‌گذاری در مشارکت در بخش‌های مختلف در پروژه‌های اکتشافات معدنی تشویق کند که این اقدام منجر به توسعه و تعمیق همکاری‌های بین دولت و بخش خصوصی خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور آزمایشگاه‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، خاطرنشان کرد: توسعه توانمندی‌های محلی نیز دارای اهمیت است و این امر می‌تواند برنامه‌ها و پروژه‌هایی را برای توسعه توانمندی‌های محلی در زمینه اکتشافات معدنی اجرا کند تا افراد محلی بتوانند در پروژه‌ها و فعالیت‌های مرتبط با معادن شرکت کنند و از این طریق اشتغال‌زایی و توسعه مناطق محلی تشویق شود.

نیلویل با بیان این‌که برون‌سپاری آنالیز نمونه‌های حاصل از پروژه‌های اکتشافات معدنی به همراه کنترل کیفیت دقیق توسط کارشناسان فنی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور از اهمیت بیشتری برخوردار است، تصریح کرد: این نظارت دقیق توسط کارشناسان فنی به بهبود کیفیت نتایج نمونه‌های برون‌سپاری شده کمک می‌کند و تضمین می‌کند که اطلاعات مرتبط با آنالیز نمونه‌ها به صورت دقیق و قابل اعتمادی تحویل داده شوند.

وی تاکید کرد: با ایجاد تعامل مثبت بین دولت و بخش خصوصی و ایجاد محیط مناسبی برای سرمایه‌گذاری می‌توان به بهبود اکتشافات معدنی و بهره‌وری از منابع معدنی کشور با افزایش توان داخلی و ممانعت از خروج نمونه‌ها و ارز از کشور به افزایش ظرفیت در کشور کمک کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده