تاریخ: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۴۹
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۳۲۰۲۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار:

تاکید بر ضرورت تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها

‌می‌متالز - رضا عیوضلو با تاکید بر ضرورت تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها گفت: تجدید ارزیابی نکردن دارایی شرکت‌ها طی چند سال اخیر موجب عدم کنار گذاشتن مبالغی جهت بروزرسانی و توسعه ابزار‌های تولید صنایع شده است.

به گزارش می‌متالز، رضا عیوضلو عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با ضرورت تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها اظهار کرد: با توجه به ثبت آمار بالای تورم طی سال‌های اخیر، ضروری است که آثار تورمی را در صورت‌های مالی شرکت‌ها مشاهده کنیم. به همین منظور لحاظ کردن بهای تاریخی دارایی‌ها در ترازنامه نمی‌تواند تصویر مناسبی از شرکت‌ها ارائه دهد.

وی افزود: تجدید ارزیابی نکردن دارایی شرکت‌ها طی چند سال اخیر موجب عدم کنار گذاشتن مبالغی جهت بروزرسانی و توسعه ابزار‌های تولید صنایع شده است، که در صورت ادامه پیدا کردن شرایط موجود، رشد سودآوری صنایع با چالش‌های عمده مواجه خواهد شد.

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: بنابراین با توجه به مسائل مذکور و ایجاد یک چشم‌اندازمناسب برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ضروری است که بحث تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها به صورت قانونی در دستور کار قرار گیرد.

عیوضلو در ادامه گفت: تجدید ارزیابی دارایی تمام شرکت‌ها را جهت درج در برنامه توسعه هفتم به مجلس در قالب یک طرح ارائه دادیم، اما نمایندگان قوه مقننه تنها با تجدید ارزیابی شرکت‌های زیان‌ده دولتی موافقت کردند.

معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس در پایان بیان کرد: برای ایجاد هماهنگی بین صورت‌های مالی تمام شرکت‌های مندرج در بازار سهام در تلاش هستیم تا تجدید ارزیابی باقی شرکت‌های دولتی را در بودجه ۱۴۰۳ لحاظ کنیم.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده