تاریخ: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۳۷
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۳۲۰۳۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر عامل سبدگردان اعتبار نیمه دوم بازار بورس را پیش بینی کرد:

بانکی‌ها پیشتاز بازار سهام

‌می‌متالز - مدیر عامل سبدگردان اعتبار با تاکید برحمایت مسوولان از بازار سرمایه، گفت: بنظر می‌رسد با توجه به انتشار گزارش‌های مالی از سوی بانکی‌ها می‌توان در نیمه دوم سال برای این گروه وضعیت مثبت و خوبی را پیش بینی کرد.

به گزارش می‌متالز، محمد کفاش پنجه شاهی گفت: در چند ماه گذشته مسوولان در صحبت‌های خود همواره بر حمایت از بازار تاکید کردند، اما در واقعیت اینگونه نیست و با یک خبر یا مصاحبه امنیت روانی بازار و سرمایه‌گذاری را بر هم می‌زنند. متاسفانه علی رغم ادعای مسوولین مبنی بر پیش‌بینی پذیر شدن بازار، این اتفاق رخ نمی‌دهد.

عضو هیات مدیره و شرکت کارگزاری اعتبار تابان ادامه داد: اگر دیدگاه بنیادی باشد، برخی از شرکت‌ها با توجه به P/E از لحاظ بنیادی در موقعیت خوبی برای خرید قرار دارند. همچنین برخی از کارشناسان ادعا می‌کنند که ممکن است سود برخی شرکت‌ها تکرار شونده نباشد یا دست اندازی در صنایع شود و چالش بوجود آید، با همه این صحبت‌ها در بازار سهام‌های ارزنده وجود دارد.

کفاش پنجه شاهی افزود: بنظر می‌رسد با توجه به انتشار گزارش‌های مالی از سوی بانکی‌ها می‌توان در نیمه دوم سال برای این گروه وضعیت مثبت و خوبی را پیش بینی کرد.

مدیر عامل سبدگردان اعتبار تاکید داشت: توسعه بازار شامل توسعه ابزار‌ها و کمک به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم است. مهمترین اصل در بازار بازگشت اعتماد است. تا زمانی که اعتماد به بازار برنگردد این شرایط ادامه خواهد یافت و برخی افراد با نوسان‌گیری موقت از بازار خارج می‌شوند.

وی تصریح کرد: اگر مسوولین قصد حمایت از سرمایه‌گذاری و تشکیل سرمایه را دارند باید به صنایع کمک کنند تا رشد پایدار و امنیت اقتصادی داشته باشند و اگر این امر صورت گیرد با پیش‌بینی پذیر شدن اقتصاد و انعکاس آن در صورت‌های مالی، باعث تشویق سرمایه‌گذاران برای هدایت سرمایه خود به بازار می‌شود.

مدیر عامل سبدگردان اعتبار به چالش‌های فعلی بازار اشاره کردو گفت: چالش‌ها روزمره‌ای که توسط برخی مطرح می‌شود مانند تعطیلی بورس کالا و بر هم زدن نظم آن نیز از جمله مسائلی است که باعث آسیب‌های جدی به بازار می‌شود. همچنین اتفاقاتی که در سطوح کلان مانند تغییر نرخ ارز رخ می‌دهند اثر قابل تاملی بر بازار سرمایه دارد.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده