تاریخ: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۳۹
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۳۲۰۵۹۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تانای آلومینا در خراسان شمالی برگزار خواهد شد

‌می‌متالز - مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان شمالی گفت: تانای آلومینا دوم آبان ماه سال جاری به عنوان پنجمین رویداد تانا در استان برگزار خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، علی فیروزه افزود: تانا‌ها (توسعه و ارتقا زیست بوم نوآوری استان) رویداد ارائه نیاز‌های فناورانه شرکت ها، سازمان ها، ارگان‌ها و بخش خصوصی است که نیاز‌های اعلام شده در اختیار واحد‌های فناورانه قرار گرفته و این واحد‌ها برای تامین نیاز‌ها بر اساس توانمندی‌ها و تخصص خود اعلام آمادگی می‌کنند.

فیروزه تصریح کرد: در نهایت در صورت وجود شرایط برای سرمایه گذار و واحد فناور و با انعقاد تفاهم نامه و قرارداد فرآیند ارائه خدمات و یا کالا و تامین تجهیزات در مسیر اجرایی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در استان ما تاکنون در بخش‌های کشاورزی، سلامت و صنعت (فولاد و پتروشیمی) تانا‌ها برگزار شده است، اظهار کرد: در رویداد‌های برگزار شده که به صورت مشترک با رویداد تا ثریا هم بوده است از ظرفیت حضور شرکت پیشگامان توسعه و مرکز رشد زنده یاد اردشیر حسین پور و نیز هلدینگ راه نو و بنیاد تعاون بسیج استفاده شده است.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان شمالی عنوان کرد: در دو تانای اخیر صنعت نیز از صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، صندوق حمایت از صنایع خرد، بانک توسعه تعاون، بانک توسعه صادرات و صندوق پژوهش‌و فناوری دعوت گردید و کانتر ارائه خدمات در روز رویداد در اختیار آن‌ها نیز قرار گرفت.

فیروزه تاکید کرد: با ارائه توانمندی‌های واحد‌های فناورانه طبیعتا سرمایه گذاران داخلی و خارجی ترغیب می‌شوند خدمات، کالا‌ها و تجهیزات مورد نیاز خود را از استان ما تامین کنند.

وی اضافه کرد: در سفر اخیر مسوولان و تجار استان به روسیه نیز این قابلیت‌ها به سمع و نظر سرمایه گذاران روسی رسید و زمینه تامین نیاز‌های فناورانه سرمایه گذاران روسی در استان ما فراهم گردید.

وی بیان کرد: قبل از برگزاری رویداد تانا، نیاز‌های فناورانه در سامانه‌ای به نام نان (نظام ایده‌ها و نیازها) جهت اطلاع و ارائه پاسخ واحد‌های فناور قرار می‌گیرد و بعد از برگزاری رویداد‌ها در کمیته‌های پیگیری که تاکنون ذیل تانا‌ها تشکیل شده اند تا کنون ۱۳۵ تفاهم نامه و ۱۱ قرارداد منعقد شده است.

وی تصریح کرد: امید است با برگزاری رویداد‌های این چنینی در توسعه اقتصاد دانش بنیان، استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان استان و جذب سرمایه گذار از سایر استان‌ها و حتی بیرون از مرز‌های کشور تاثیرگذار باشیم.

لازم به ذکر است علاوه بر موارد فوق در رفع نیاز‌های فناورانه، دستگاه و یا فرد صاحب تقاضا بودجه‌ای را در نظر می‌گیرد و از طرفی در صورت عقد قرارداد شرکت دانش بنیان با دستگاه و یا فرد صاحب نیاز پارک علم و فناوری اقدام به اخذ تسهیلات نمونه سازی و تجاری سازی از صندوق نوآوری برای آن شرکت می‌کند و درصورتی که شرکت دانش بنیان نباشد اگر بتواند سفارش ساخت از دستگاه و یا فرد مربوطه بگیرد در صورت پذیرش در پارک علم و فناوری می‌تواند از تسهیلات حمایتی استقرار در پارک نیز استفاده کند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده