تاریخ: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۳۷
بازدید: ۶۲
کد خبر: ۳۲۰۷۹۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

اولین آمار رسمی از کاهش قیمت مسکن در تهران

‌می‌متالز - قیمت مسکن در پایتخت طی یک ماه گذشته با کاهش ۶ دهم درصدی مواجه شد و به عقیده کارشناسان بازار وارد دوره رکود طولانی مدت شده است.

به گزارش می‌متالز، بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی در شورای عالی مسکن نرخ رشد قیمت مسکن پایتخت در شهریور ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل ۶ دهم درصد کاهش یافت.

بر اساس اطلاعات این گزارش در شهریور ۱۴۰۲ نسبت به مرداد ماه بیشترین رشد قیمت مربوط به مناطق ۱۱، ۱۲ و ۷ با رشد ۹.۶ درصد، ۹.۴ درصد و ۸.۲ درصد بوده است. از طرفی بیشترین کاهش قیمت مسکن نیز مرتبط با مناطق ۲۲، ۱۸ و ۱۳ بود که معادل ۱۱.۸ درصد، ۹.۷ درصد و ۹.۴ درصد کاهش یافت.

در مناطق ۱، ۲ و ۳ که پیشران قیمت مسکن در تهران و کشور هستند نیز تنها افزایش قیمت ۴.۹ درصدی در منطقه یک اتفاق افتاده و مناطق ۲ و ۳ به ترتیب ۸.۴ و ۷.۴ درصد با کاهش قیمت مواجه شدند.

اولین آمار رسمی از کاهش قیمت مسکن در تهران

ساخت مسکن به کاهش قیمت ختم شد

در این راستا، علی نادری‌شاهی، کارشناس مسکن گفت: سرعت گرفتن نهضت ملی مسکن از عوامل اصلی روند کاهشی قیمت مسکن در شهر تهران است.

تحولات بازار مسکن به صورت رسمی منتشر نمی‌شود

وزارت راه و شهرسازی مدتی است به نقل از متولیان خود از کاهش قیمت مسکن صحبت می‌کند، اما خلأ آماری شکل‌گرفته سبب شده تا گزارش مستندی در این حوزه منتشر نشود و گزارش وزارت راه و شهرسازی در شورای عالی مسکن تنها گزارش مستند ارائه‌شده در این حوزه است.

پیشتر وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی به صورت ماهانه با اتکا به اطلاعات معاملاتی مسکن در پایتخت، قیمت مسکن و تحولات بازار واحد‌های مسکونی را منتشر می‌کردند، اما از سال پایانی دولت دوازدهم روند انتشار آمار متوقف شد و همچنان این اطلاعات در اختیار کارشناسان قرار نمی‌گیرد.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده