تاریخ: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۵۶
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۳۲۰۹۶۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تلاش گروه‌های تجاری آمریکا و اروپا برای بهبود روابط طرفین

‌می‌متالز - سازمان‌های تجاری بزرگ آمریکا و اروپا از رهبران خود خواستند تا مناقشات طولانی مدت بر سر تعرفه‌های فلزات دوران ترامپ را حل کنند و همکاری در زمینه مواد معدنی حیاتی را برای گذار سبز افزایش دهند.

به گزارش می‌متالز، اتحادیه اروپا به دنبال جلوگیری از بازگشت تعرفه‌های وارداتی بر فولاد و آلومینیوم است که توسط رئیس جمهور سابق آمریکا دونالد ترامپ تحمیل شده و توافقی را نهایی کند که به نفع صادرکنندگان مواد معدنی حیاتی اتحادیه اروپا به آمریکا می‌باشد. نگرانی در مورد رشد اقتصادی ضعیف و روایت‌های منفی درباره افول صنعتی باعث افزایش حمایت سران آمریکا و اروپا شده است.

از این رو از آن‌ها خواسته شده تا به توافقی پایدار برسند تا از هرگونه اعمال مجدد تعرفه‌های فلزات توسط آمریکا و اقدامات تلافی جویانه اتحادیه اروپا جلوگیری کنند و در عین حال به چالش‌های مازاد عرضه جهانی و انتشار کربن در تولید فلزات بپردازند.

گروه‌های تجاری ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا همچنین در تلاشند تا با کشور‌هایی که دارای ذخایر قابل توجهی از مواد معدنی حیاتی هستند همکاری‌ها بیشتر شود تا وابستگی‌ها به چین کمتر گردد. شرکت‌های معدنی جهان باید تولید مواد معدنی حیاتی مانند لیتیوم، کبالت، مس، نیکل و عناصر خاکی کمیاب را در دهه آینده تا ۵۰۰ درصد افزایش دهند تا انتقال سبز را پیش ببرند.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده