تاریخ: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۴۰
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۳۲۱۰۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

حفظ ارزش دارایی و هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید با بهره‌مندی از سپرده‌های کالایی

‌می‌متالز - محمدعلی احمدزاد اصل بیان کرد: از طریق توسعه سپرده‌های کالایی هم عرضه و تقاضای بازار‌های کالایی متعادل‌تر می‌شود و هم ارزش دارایی سرمایه‌گذاران حفظ شده و سرمایه‌ها به سمت ارتقای تولید هدایت می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمدعلی احمدزاد اصل مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری اهتمام ایرانیان با تاکید به اینکه ما باید از طریق سپرده‎های کالایی بتوانیم بازار عرضه و تقاضا را به تعادل برسانیم، بیان کرد: از طریق سپرده‌های کالایی نحوه تقاضا و حتی عرضه به درستی مدیریت شده و قیمت‌ها می‌توانند در یک افق زمانی محدود، خود و جهت‌گیری‌های خود را نشان داده و فضا را برای متعادل‌سازی با اتخاذ سیاست‌های مناسب در سمت عرضه یا تقاضا و یا کلیت بازار بهبود دهند.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: در حال حاضر بازار فیزیکی سهم بیشتری از بازار کالایی را به خود اختصاص داده که این امر ناشی از اقبال مردم برای حفظ ارزش دارایی‌هایشان است.

احمدزاده اصل در ادامه اظهار داشت: اگر قیمت‌گذاری کالا براساس قیمت‌های جهانی است این امر می‎تواند فضا را به سمتی بکشاند که مردم برای حفظ سرمایه‌های خود روی گواهی‌های سپرده کالایی سرمایه‌گذاری کنند و به این ترتیب هم ارزش دارایی‌ها حفظ شود و هم سرمایه‌ها را به سمت تولید و ارتقای صنایع سوق دهد.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: موارد فوق از جمله مزیت‌های بازار‌های کالایی به خصوص سپرده‌ها است که می‌تواند برای این بخش از بازار سرمایه به دنبال داشته باشد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده