تاریخ: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۸
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۳۲۱۶۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نشست صبح تا عصر شورای عالی نظارت برای یک تصمیم

انتخابات اتاق ایران ابطال شد؟

‌می‌متالز - جلسه روز گذشته شورای عالی نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی با تم «ماراتن برای یک تصمیم» برگزار شد. حوالی ۸:۳۰ شب، «ایرنا» خبر داد، انتخابات اتاق بازرگانی باطل شد. با این حال، حسین سلاح‌ورزی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «امروز جلسه شورای عالی نظارت برگزار شد و بدون هیچ صورت‌جلسه و امضا، بعد از خروج تعدادی از اعضا، بی‌نتیجه خاتمه یافت.»

به گزارش می‌متالز، جلسه روز گذشته شورای عالی نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی با تم «ماراتن برای یک تصمیم»، برگزار شد؛ از صبح تا نزدیک غروب؛ اما ساعاتی پس‌از اتمام جلسه (حوالی ۸:۳۰ شب)، «ایرنا» اعلام کرد: «انتخابات اتاق بازرگانی باطل شد و حسین سلاح‌ورزی رفت.»

در جلسه‌ای که صبح دیروز تشکیل شد، تمامی اعضا حضور داشتند؛ حسین سلاح ورزی، قدیر قیافه و پیام باقری به‌عنوان نمایندگان بخش خصوصی و عباس علی‌آبادی وزیر صمت، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، محمد علی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و مهدی اسلام‌پناه رئیس سازمان ملی استاندارد به‌عنوان نمایندگان دولتی در ساختمان شهیدان مهری وزارت صمت گرد هم آمدند تا آنچه را که در چهار ماه گذشته، به‌عنوان حواشی انتخابات اتاق بازرگانی بود، به بحث و بررسی بگذارند.

اگرچه برخی تا پیش از جلسه، گمان می‌کردند این جلسه به ابهامات و حواشی پایان خواهد داد، اما برخی از شنیده‌ها پیش از برگزاری این نشست نیز حاکی از آن بود که با توجه به اظهارات اخیر وزیر صمت مبنی بر اینکه «ما مطابق قانون عمل می‌کنیم و هنوز در این زمینه به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم»، ممکن است این جلسه نیز نتواند نتیجه‌ای‌داشته باشد.

تا قبل از غروب دیروز، احتمال دوم محقق شد؛ به‌طوری‌که، اخباری که از جلسه بیرون می‌آمد نشان می‌داد، این نشست تصمیم‌گیری نیز نتوانسته است به حاشیه‌سازی انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران پایان دهد و براساس این برداشت، برخی بر این باور بودند که به نتیجه نرسیدن جلسه می‌تواند پالس مثبتی برای اتمام مسالمت‌آمیز ماجرا باشد.

اما پس از غروب و در حوالی ساعت ۸:۳۰ شب گذشته، کانال تلگرامی «ایرنا» نوشت: جلسه شورای عالی نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی ایران برگزار شد و طبق تصمیم اعضا، حسین سلاح‌ورزی که به‌طور غیرقانونی به ریاست اتاق بازرگانی رسیده بود، برکنار شد.

با این حال، دیشب، بلافاصله پس‌از اعلام «ایرنا»، حسین سلاح‌ورزی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «امروز جلسه شورای عالی نظارت برگزار شد، جلسه بدون تنظیم هیچ صورت‌جلسه و امضا و توافقی بعد از خروج تعدادی از اعضا، بی‌نتیجه خاتمه یافت. بخش خصوصی ایران همچنان در کنار حاکمیت در خدمت به اقتصاد کشور فعال است. به خبرسازی‌های نادرست توجهی نکنید.»

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده