تاریخ: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۱۷
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۳۲۳۱۲۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پاییز سبز صنعت سیمان

‌می‌متالز - فعالان داخلی صنعت سیمان پس از انتشار صورت‌های مالی ۶ ماهه خوب اکنون گزارش‌های نخستین ماه از فصل پاییز را منتشر کرده‌اند. گزارش‌های مهرماه صنعت سیمان نیز از شرایط رو به رشد شرکت‌های فعال در این زمینه خبر می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، فعالان داخلی صنعت سیمان پس از انتشار صورت‌های مالی ۶ ماهه خوب اکنون گزارش‌های نخستین ماه از فصل پاییز را منتشر کرده‌اند. گزارش‌های مهرماه صنعت سیمان نیز از شرایط رو به رشد شرکت‌های فعال در این زمینه خبر می‌دهد. ۲۴ شرکت فعال در صنعت سیمان، مهرماه در مجموع ۳ هزار و ۷۸۷ میلیارد تومان درآمد کسب کردند. سهم هر کدام از این تولیدکنندگان از درآمد مهرماه به قرار نمودار زیر است:

پاییز سبز صنعت سیمان

میانگین درآمد بسیاری از تولیدکنندگان سیمان در سال ۱۴۰۰ کمتر از ۵۰ میلیارد تومان بود. تنها میانگین ماهانه درآمد ۴ تولیدکننده شامل سپاها، ستران، سخوز و سآبیک در سال ۱۴۰۰ بالاتر از ۱۰۰ میلیارد تومان بود. درآمد این تولیدکنندگان در سال ۱۴۰۱ رشد کرد و امسال به سطح بالاتر از ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است. ستران در میان این ۲۴ تولیدکننده با ۳۲۲ میلیارد تومان بالاترین درآمد ماه مهر را بدست آورد. پس از آن سخوز، سآبیک و سپا‌ها به ترتیب با درآمد ۳۱۰، ۲۹۲ و ۲۷۸ میلیارد تومانی در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. در طول مهرماه ۵ تولیدکننده درآمد بالاتر از ۲۰۰ میلیارد تومان داشتند، ۱۰ تولیدکننده دیگر نیز بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرده‌اند و درآمد ۹ تولیدکننده کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان بود. با این حال ۲۳ تولیدکننده سیمان در طول مهر ۱۴۰۲ درآمدی بالاتر از مهر ۱۴۰۱ کسب کرده‌ند.

پاییز سبز صنعت سیمان

درآمد سبهان مهر۱۴۰۲ نسبت به مهر ۱۴۰۱ نزدیک به ۲۴۰ درصد رشد کرد. درآمد سپاها، ساروم و سرود نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. در مجموع درآمد ۱۶ تولیدکننده بزرگ سیمان در مهر ۱۴۰۲ نسبت به مهر ۱۴۰۱ بیش از ۵۰ درصد رشد کرده است.

روند صعودی درآمد‌ها تنها مربوط به مهرماه نیست، زیرا مقایسه درآمد ۷ ماه ابتدایی از سال ۱۴۰۲ با ۷ ماه اول سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد درآمد فعالان صنعت سیمان در سال جاری صعودی است.

پاییز سبز صنعت سیمان

درآمد ۷ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل برای سرود و سبهان بیش از ۱۰۰ درصد رشد کرده است و پس از آن‌ها درآمد سصفها، ساوه و ساروم در این بازه زمانی به ترتیب ۹۱ و ۸۲ و ۸۲ درصد رشد کرد. در مجموع تمام تولیدکنندگان سیمان در سال جاری درآمد بالاتری نسبت به سال گذشته کسب کرده‌اند. درآمد ۱۳ شرکت فعال در این صنعت نسبت به ۷ ماه اول سال گذشته بیش از ۵۰ درصد رشد کرده است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده