تاریخ: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۱۲
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۳۲۳۳۶۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

شروط مجلس برای بازنگری در مجوز‌های صادره در حوزه پتروشیمی و صنایع معدنی

‌می‌متالز - با تصویب مجلس، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شد کلیه مجوز‌های صادره در حوزه پتروشیمی و صنایع معدنی که تا پایان سال ۱٤۰۳ به بهره‌برداری نرسیده باشند را ظرف مدت یکسال پس از ابلاغ برنامه مورد بازنگری قرار داده و اجرا کند.

به گزارش می‌متالز، نمایندگان مجلس در جلسه علنی عصر روز دوشنبه و در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، تبصره ۱ بند «ت» ماده ۴۸ را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است براساس سند فوق الذکر، کلیه مجوز‌های صادره در حوزه صنعت پتروشیمی (به ویژه تولید متانول، اوره و پلی اتیلن) و صنایع معدنی (به ویژه فولاد) که تا پایان سال ۱٤۰۳ به بهره برداری نرسیده باشند، در چارچوب این قانون و منطبق با ظرفیت‌های تأمین خوراک، تأمین زیرساخت ها، ملاحظات سند ملی آمایش سرزمین، صرفه و صلاح اقتصادی، ظرف مدت یکسال پس از ابلاغ برنامه مورد بازنگری قرار داده و اجرا نماید.

همچنین مجوز‌های تأمین خوراک، انرژی و تخصیص آب به بنگاه‌های اقتصادی در دوره اجراء تا آغاز بهره برداری زمانمند بوده و مشروط به بهره برداری در زمان بندی تعیین شده است و تمدید آن صرفا بر اساس قانون و مقررات مجاز خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده