تاریخ: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۴
بازدید: ۹۰
کد خبر: ۳۲۴۳۷۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

توضیح ایران‌ خودرو درباره «اگزوز فیک»

‌می‌متالز - معاون تحقیقات ایران‌خودرو گفت: فیک‌اگزوز (اگزوز نمایشی) برای بهبود شکل ظاهری و زیبایی خودرو برقی است. مهدی رادمنش در حاشیه نمایشگاه صنعت خودرو در جمع خبرنگاران، با اشاره به حواشی ایجادشده در روز‌های اخیر در مورد اینکه ایران‌خودرو برای خودروی ری‌را برقی خود اگزوز نصب کرده، اظهار کرد: خروجی اگزوز به‌کاررفته روی خودرو برقی ری‌را ایران‌خودرو اصطلاحا فیک اگزوز (fake exhaust) یا اگزوز نمایشی است. کاربرد این قطعه برای بهبود استایل یا طراحی خودرو است تا حس زیبایی بیشتری به این محصول بدهد.

به گزارش می‌متالز، وی با بیان اینکه خودروی حاضر در نمایشگاه تحول صنعت خودرو، نسخه پروتوتایپ است و هنوز به مرحله تجاری‌سازی نرسیده، اضافه کرد: در مورد تعبیه اگزوز فیک در طرح نهایی محصول ری‌را براساس بازخورد‌های دریافتی از سوی مخاطبان و راهبرد‌های توسعه‌ای ایران‌خودرو تصمیم‌گیری خواهد شد. رادمنش واکنش دریافتی از سوی مردم برای اگزوز فیک در ری‌را را فرصتی برای معرفی این محصول جدید به عنوان نخستین خودروی برقی طراحی‌شده توسط متخصصان ایران خودرو برشمرد و گفت: انتشار محتوا‌های مختلف مثبت و منفی در شبکه‌های اجتماعی، این پیام را برای مخاطبان در سطح جهانی منتقل کرد که صنعت خودروی ایران به سطحی از بلوغ و توانمندی دست یافته که می‌تواند هم‌پای فناوری روز جهانی حرکت کند و در زمینه دانش فنی طراحی و تولید خودرو‌های برقی حرفی برای گفتن داشته باشد.

به گفته معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران‌خودرو، استفاده از فیک اگزوز روی خودرو‌های برقی موضوعی تجربه‌شده در حوزه خودرو‌های برقی در سطح جهانی است. او اضافه کرد: پیش از این، خودروسازان شناخته‌شده جهانی همچون مدل EQS SUV مرسدس بنز، ب‌ام‌و i ۴، پورشه و... نیز از فیک اگزوز برای بهبود استایل و طراحی خودرو، در برخی محصولاتشان استفاده کرده اند.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده