به گزارش میمتالز، تویوتا اعلام کرد که کمری ۲۰۲۵ یک موتور ۲.۵لیتری بنزینی را با یک سیستم محرک الکتریکی تنظیمشده برای ارائه قدرت بیشتر در هر دو نسخه دیفرانسیل جلو و چهارچرخ متحرک ترکیب میکند. دیوید کریست، رئیس برند تویوتا در آمریکای شمالی، به رویترز گفت پیروی از قوانین سختگیرانهتر مصرف سوخت ایالاتمتحده عاملی بود در تصمیم تویوتا برای تبدیل کمری جدید به یک خط خودروی تمامهیبریدی، حذف مدلهای چهار و ششسیلندر احتراقی که حدود ۸۵درصد از فروش را در سال مدل فعلی تشکیل میدادند.
تویوتا درحالیکه توسعه فناوری خودروهای الکتریکی را تسریع کرده است، همچنان بر این باور است که تقاضا برای خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی قوی باقی بماند، زیرا این خودروساز رویکرد چندمسیری را در پیش میگیرد تا نیازهای مشتریان را در هر بازاری برآورده کند. تویوتا اعلام کرد پیشرانه هیبریدی و سیستم الکترونیکی تمامچرخ محرک ترکیبی ۲۳۲ اسببخار قدرت تولید میکند که تقریبا ۱۵درصد بیشتر از کمری خروجی با سیستم چهارچرخ متحرک مکانیکی است. مدیران تویوتا نسل نهم سدان سایز متوسط کمری را ارائه کردند. کمری جدید در بخش برندهای دیترویت رقابت خواهد کرد. براساس دادههای انجمن فروشندگان خودروهای جدید کالیفرنیا، تسلا مدل ۳ در ۹ماهه اول سال ۲۰۲۳ از کمری در کالیفرنیا، بازار کلیدی تویوتا، پیشی گرفت. تویوتا آماری از قیمت و میزان مصرف سوخت برای کمری ۲۰۲۵ که بهار سال آینده در نمایشگاهها عرضه میشود، اعلام نکرد. ارزانترین مدل هیبریدی کمری در حال حاضر حدود ۲۴۰۰دلار بیشتر از ارزانترین کمری احتراقی به فروش میرسد.
منبع: دنیای اقتصاد