تاریخ: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۲۱
بازدید: ۳۸
کد خبر: ۳۲۵۱۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رضایی کوچی:

نبود مدیریت واحد، مانع بزرگ در مسیر توسعه دریا محور/ جمعیت شهر‌های ساحلی باید افزایش پیدا کند

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اهمیت استفاده از اقتصاد دریا و افزایش جمعیت در سواحل کشور گفت: در بودجه سال ۱۴۰۳ به اقتصاد دریا محور توجه ویژه خواهیم داشت.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس؛ با اشاره به سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص توسعه دریا محور، گفـت: با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه کشورمان و دسترسی مطلوب از شمال و جنوب به دریا، امکان بهره مندی از ظرفیت "اقتصادی دریا" برایمان فراهم بوده و این موضوع نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس با بیان اینکه همه کشور‌های توسعه یافته دنیا از ظرفیت‌های اقتصادی دریا برای پیشبرد اهداف کلان اقتصادی و توسعه‌ای به خوبی بهره می‌گیرند، عنوان کرد: همواره بزرگترین شهر‌های جهان و مجتمع‌های صنعتی آب‌بر مانند فولاد در کنار دریا‌ها ساخته شده اند. درحالی که ما با وجود در اختیار داشتن این نعمت خدادی از ظرفیت‌های استثنایی دسترسی به دریا به خوبی استفاده نکردیم.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به سهم اندک اقتصاد دریا محور در سبد اقتصاد کشور، اظهار کرد: رویکرد مقام معظم رهبری با ابلاغ سیاست‌های جدید در حوزه اقتصاد دریا، بهره مندی کشور از این ظرفیت ویژه است.

رضایی کوچی خاطرنشان کرد: یکی از موانع بزرگ در مسیر استفاده از اقتصاد دریا محور وجود دستگاه‌های متعددی در این حوزه و عدم مدیریت واحد است. بی تردید اگر بخواهیم از ظرفیت‌های دریا به خوبی بهره‌مند شویم باید به دنبال ایجاد مدیریت واحد باشیم که خوشبختانه مقام معظم رهبری با ابلاغ سیاست‌های توسعه دریا محور، افقی را برای بهره مندی از این ظرفیت ترسیم کردند که به دنبال آن مدیریت یکپارچه نیز فراهم خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اهمیت استفاده از اقتصاد دریا و افزایش جمعیت در سواحل کشور تصریح کرد: به دلیل نبود سیاست درست استفاده از اقتصاد دریا، امروز ضعیف‌ترین قشر به لحاظ درآمدی در کشورمان در کنار سواحل ساکن هستند و این به معنی بی توجهی به ظرفیت‌های اقتصادی دریا است حال با نگاه دقیق مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاست‌های توسعه دریا محور که همه دستگاه‌ها موظف به اجرای ان هستند، اقتصاد دریا رونق بیشتری خواهد گرفت.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳، اضافه کرد: ما نیز در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه به توسعه دریا محور توجه کردیم و در بودجه سال ۱۴۰۳ نیز به این موضوع توجه ویژه خواهیم کرد تا از ظرفیت خدادی دسترسی به دریا برای بهبود اقتصاد کشور نهایت استفاده را داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده