تاریخ: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۰
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۳۲۵۳۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان کرمانشاه اعلام کرد؛

فضای کسب و کار کرمانشاه در دولت سیزدهم بهبود یافته است

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کرمانشاه با بیان اینکه امید کسب و کار در این استان بهبود یافته، گفت: البته در وضعیت ایده‌آل نیستیم و مشکلاتی داریم، اما استان روی ریل قرار گرفته است.

به گزارش می‌متالز، «محسن دارابی» مدیرکل صمت استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه ۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای استان اختصاص یافت.

وی ادامه داد: از حدود ۷ همت سهم استان، ۶ هزار میلیارد تومان سهم حوزه تولید و تجارت (وزارت صمت) بوده که خوشبختانه تا این لحظه ۴ هزار و ۲۰ میلیارد تومان توانستیم حل و فصل شود که در رابطه با آن مصوب، قرارداد و پرداخت داریم.

مدیرکل صمت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ۲۸۰ میلیارد تومان از این مبلغ مصوب در ارکان اعتباری بانک‌ها، ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد و ۳ هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان هم توسط مجموعه بانکی پرداخت شده است.

وی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تولید و تجارت در استان، گفت: تا پایان مهرماه سال جاری ما ۱.۸ میلیارد دلار بدون اعتصاب میعانات گازی صادرات غیرنفتی داشتیم به لحاظ میزان حدود ۱۲ درصد و از نظر ارزش ۹ درصد نسبت به مدت مشابه؛ میزان صادرات غیرنفتی افزایش پیدا کرده است.

دارابی با اشاره به رشد صعودی در حوزه تولید و تجارت، خاطرنشان کرد: رشد بخش صنعت براساس آمار‌های مرکز آمار ایران، ۴.۵ درصد است.

وی ادامه داد: نسبت به دوره مشابه در دولت قبل رشد حوزه تجارت و خدمات از منفی به ۸.۵ درصد و بخش معدن ما به ۲.۵ درصد رسیده است که مجموعه این اتفاقات نشان از این دارد خوشبختانه امید کسب و کار در کرمانشاه بهبود یافته است.

مدیرکل صمت استان کرمانشاه همچنین گفت: البته در وضعیت ایده‌آل نیستیم قطعا مشکلات زیادی داریم، اما استان روی ریل قرار گرفته و امیدواریم با کمک دولت و مجموعه مدیرتی استان به سمت برویم که به میانه جدول از نظر نرخ بیکاری برسیم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده