تاریخ: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۴۷
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۳۲۶۲۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت و رییس کمیسیون ملی برند مطرح کرد:

طراحی ساز و کار علمی و نظام‌مند برای ارزش‌گذاری برند

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت و رییس کمیسیون ملی برند گفت: در کمیسیون برند ارزش گذاری برند و ساماندهی رتبه بندی‌های برند مطرح است تا با طراحی یک ساز و کار علمی و نظام‌مند برند برتر انتخاب و ارزش گذاری‌ها صورت گیرد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا شاه میرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت در نخستین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب صنعتی چهارم طی سخنانی از تأکید وزیر صمت درخصوص تولید صادرات محور خبر داد و گفت: سیاست جدید وزارت صمت تولید صادرات محور، حرکت به سمت بازار جهانی و استفاده از هوش مصنوعی در صنعت تبلیغات است.

وی با اشاره به ماده ۸ قانون رفع موانع تولید گفت: در این بند مترقی به طور خاص هم کمیسیون برند و هم کمیسیون تبلیغات دیده شده است و هدف از آن کمک به معرفی و رشد اقتصادی برند‌های کشور است.

معاون وزیر صمت به اهداف و برنامه‌های همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی اشاره کرد و افزود: وظیفه تبلیغات این است که با تولید محتوای مناسب سطح مصرف جامعه را بالا ببرد چرا که افزایش سطح مصرف جامعه یکی از ابعاد رشد اقتصادی کشور است.

شاهمیرزایی با بیان اینکه تبلیغات از روش‌های سنتی فاصله گرفته و وارد فضا‌های جدید شده است، اظهار داشت: فضای مجازی فضای جدیدی است که باید برای نقش آفرینی در آن به ابزار مناسب آن فضا مجهز بود و هم پلتفرم‌های موجود داخلی که در دسترس جامعه قرار دارند و هم شرکت‌های داخلی به عنوان تولید کنندگان محتوای تبلیغاتی باید همراه با تحولات جهانی در زمینه تبلیغاتی قدرتمند، به‌روز و متحول شوند.

وی با طرح این موضوع که صنایع بزرگ می‌بایست با سرمایه گذاری در تولید و تبلیغات دانش بنیان مسیر تحولات لازم را ترسیم کنند، ادامه داد: تبلیغات هوشمند می‌تواند یکی از صنایع دانش بنیان باشد و تبلیغاتی هوشمند است که در کنار بهره‌مندی از ابزار و دانش روز به فرهنگ سازی و برند سازی بپردازد؛ مثلا خودروی برقی که یکی از اقدامات خوب دولت است نیاز به فرهنگ سازی و برند سازی دارد که مستلزم تبلیغات هوشمند است.

معاون وزیر خاطرنشان کرد: تفاهمنامه‌ای که امروز بین وزارت صمت و وزارت فرهنگ و ارشاد منعقد می‌شود فصل جدیدی از پیوند تبلیغات و صنعت را رقم خواهد زد و این پیوند اگر درست و هوشمندانه شکل بگیرد رشد و تعالی اقتصاد کشور را منجر خواهد شد.

وی در پایان خبر داد که در کمیسیون برند ارزش گذاری برند و ساماندهی رتبه بندی‌های برند مطرح است تا با طراحی یک ساز و کار علمی و نظام‌مند برند برتر انتخاب و ارزش گذاری‌ها صورت گیرد.

معاون امور رسانه‌ای و مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد نیز در این همایش، گفت: تبلیغات به عنوان صنعتی از صنایع فرهنگی، همواره به دنبال کسب و جذب مخاطب و مصرف کننده بوده است. ذیل این قضیه کسب‌وکار‌ها و تجاری هستند که از این بستر برای سود خود استفاده می‌کنند.

فرشاد مهدی‌پور، افزود: تبلیغات تابعی از فناوری است. در گذشته، ما ابتدا تبلیغات را می‌دیدیم و بعد کالا را، اما فناوری امکان حضور این دو کنار هم را فراهم کرده است. نقشی که ما به عنوان تنظیم‌گر داریم، تسهیل ارتباطات فعالان این حوزه است. این باعث همگرا شدن این حوزه خواهد شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده