تاریخ: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۴۲
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۳۲۶۹۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کشف ۱۷۶۲ فقره قاچاق انسان در مبادی مرزی از ابتدای امسال

‌می‌متالز - گمرک ایران اعلام کرد: ماموران گمرک بازرگان موفق شدند از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان ماه امسال تعداد ۱۷۶۲ نفر که قصد داشتند به صورت غیر قانونی و در کانتینر‌های خروجی از کشور خارج شوند را شناسایی کنند.

به گزارش می‌متالز، خالد جنگجو ناظر گمرکات آذربایجان غربی در خصوص جزییات کشفیات قاچاق انسان توسط گمرک بازرگان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه امسال یک هزار و ۷۶۲ نفر اتباع خارجی که از اتباع کشور‌های همسایه بودند، قصد خروج غیر قانونی از کشور به سمت ترکیه را داشتند که توسط ماموران گمرک بازرگان کشف و تحویل مقام قضایی شدند.

گمرک بازرگان یکی از مبادی سه گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت شبانه روزی در شمال آذربایجان‌غربی فعال است؛ این مرز که بزرگترین دروازه ورود ایران به کشور‌های اروپایی به شمار می‌رود، در فاصله یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو در آذربایجان‌غربی قرار دارد.

خالد جنگجو ناظر گمرکات استان آذربایجان غربی یادآور شد: براساس آخرین آمار‌ها از کشفیات قاچاق انسان از مرز‌های گمرکی، گمرک بازرگان یکی از گمرکات پیشتاز کشور در کشفیات قاچاق انسان است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده