تاریخ: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۲۵۰
کد خبر: ۳۲۷۰۹۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

از تغییر نام تا توسعه هرچه بیشتر در شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین

‌می‌متالز - شرکت گهرزمین با رای مثبت سهامداران خود به شرکت معدنی و صنعتی تغییر نام داد تا با تکمیل زنجیره ارزش به توسعه سبد محصولات و نقش آفرینی بیشتر در صنعت فولاد برود. این تغییر نام اثراتی برای این مجموعه به همراه دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها پرداخته ایم.

به گزارش می‌متالز، شرکت گهرزمین که پیش از این تنها در زمینه استخراج سنگ آهن فعالیت داشت، با را‌ه‌اندازی خطوط تولید کنسانتره و گندله به چرخه صنعت نیز وارد شده است؛ بر همین اساس در مجمع این شرکت تغییر نام شرکت به شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین به تصویب رسید.

پس از این تغییر نام، افزایش سرمایه گهرزمین از ۲۵۰۰۰ میلیارد ریال به ۷۵۰۰۰ میلیارد ریال مورد تصویب حاضران قرار گرفت و فصل جدیدی پیش روی این مجموعه قرار گرفت.

در واقع مجموعه معدنی و صنعتی گهرزمین به دنبال توسعه هرچه بیشتر زنجیره ارزش فولاد است که می‌تواند بر درآمد‌ها و سوددهی آن اثر گذار باشد. اما هدف از انجام این افزایش سرمایه اجرای پروژه‌های مختلفی است که تکمیل کننده زنجیره ارز ش است.

هدف شرکت از افزایش سرمایه دستیابی به اهداف بلند مدتی همچون تأمین بخشی از منابع مورد نیاز جهت تکمیل طرح‌های توسعه در دست اجرا از جمله، «طرح افزایش ظرفیت زیرسقف خطوط ۱، ۲ و ۳ کنسانتره سازی از ۶ به ۸ میلیون تن در سال»، «طرح افزایش ظرفیت کارخانه گندله سازی از ۵ به ۷ میلیون تن در سال»، «طرح احداث واحد احیاء آهن اسفنجی به ظرفیت ۱.۷ میلیون تن در سال» و «طرح احداث واحد فولادسازی و ریخته‌گری اسلب به ظرفیت ۱،۵ میلیون تن در سال» از جمله طرح‌های در دست اجرای «کگهر» است.

پس اصلی‌ترین تاثیر این تغییر را باید در توسعه فعالیت‌های تولیدی این مجموعه مشاهده کرد که بی شک در سال‌های پیش رو منجر به توسعه سبد محصولات آن خواهد شد.

اما اثرگذاری دیگر را باید در استقبال از نماد این مجموعه مشاهده کرد. بی شک ورود به تولید محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر منجر به افزایش فروش داخلی و صادراتی شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین می‌شود.

این اتفاق علاوه بر افزایش درآمدها، سوددهی سهامداران را افزایش می‌دهد و همین امر می‌تواند منجر به استقبال بیشتر از این نماد شود. درواقع این تغییر نام می‌تواند شروع برای توسعه سرمایه گذاری‌های این شرکت در بخش‌های مختلف و افزایش درامد‌ها باشد.

موضوع دیگری که می‌تواند مهر تاییدی بر موفقیت این مجموعه در ادامه راه باشد، تامین پایدار مواد اولیه است که باعث می‌شود سهامداران نسبت به این افزایش سرمایه و سرمایه گذاری اطمینان خاطر داشته باشند. درواقع امروز گهرزمین با دستیابی به تامین پایدار مواد اولیه به سراغ تکمیل زنجیره و تغییر نام مجموعه خود رفته است.

اما این توسعه و تغییر نام در بعدی دیگر منجر به افزایش اشتغالزایی و توسعه فرهنگی و اجتماعی در منطقه می‌شود و می‌تواند حضور شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین در پروژه‌های مسوولیت‌های اجتماعی را افزایش دهد.

شرکت گهرزمین با بیش از ۶۴۰ میلیون تن ذخیره سنگ آهن از جمله بزرگترین معادن خاورمیانه محسوب می‌شود که حالا با این تغییر نام و افزایش سرمایه می‌تواند به سمت حضوری پررنگ‌تر در بازار‌های داخلی و صادراتی برود. این مجموعه با دستیابی به استاندارد‌های جهانی فرصت خوبی در افزایش فروش محصولات دارد و امروز با رویکردی بلند مدت تلاش می‌کند تا نقش آفرینی خود در زنجیره ارزش فولاد کشور را افزایش دهد.

منبع: تیتر ۲۰

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده