به گزارش میمتالز، وی افزود: زمانی که صحبت از تَل سرباره میشود عملاً اشاره به دیوار تَل است که باید مقاومت در برابر سوختگی با مواد مذاب و تحمل لوکوموتیو به اضافه پاتیلهای حمل سرباره به هنگام تخلیه را داشته باشد لذا استحکام آن بسیار مهم است و با توجه به اینکه در حالت نرمال نیاز است هر دو تَل آماده به کار باشند میبایست در کمترین زمان و با بهترین کیفیت بازسازی و در مدار تولید قرار گیرند.
روشن ضمیر با اشاره به اینکه در حالت نرمال کوره بلند، یکی از تَلها همیشه به تخلیه مذاب و تَل دوم به تخلیه و بارگیری سرباره سرد شده اختصاص دارد، افزود: در زمان تعمیرات اساسی که تَل شماره ۲ در حال اجرا است عملاً ۵۰ درصد کارگاه تحت تعمیر اساسی است که در تَل شماره ۱ میبایستی به طور همزمان عملیات تخلیه مذاب جمع آوری و بارگیری انجام شود. در این خصوص با تمهیدات بعمل آمده و لطف خداوند هم اکنون که پانزدهمین روز از تعمیرات اساسی میباشد تاکنون هیچ گونه حادثه تجهیزاتی و انسانی نداشتیم و فرایند تخلیه مذاب و بارگیری سرباره و تعمیرات اساسی در حال اجرا میباشد.
وی از معاونت بهره برداری، مدیریت بخش کوره بلند و همکاران مدیریت نت راه و ساختمان، نت مکانیک، امور فنی و برنامه ریزی تولید، مدیریت راهبری، راه آهن و ایمنی و آتش نشانی که در این زمینه کمال همکاری را داشتند، تشکر و قدردانی کرد.
هادی محرابی تکنیسین مکانیک کوره بلند نیز ادامه داد: در این طرح بازسازی تَل سرباره، نفرات مکانیک برای دیوارههای سرباره ابتدا برش کاری میلگردهای ضایعاتی و پس از آن تخریب برش کاری آنها را انجام دادند و چک پلیتها و صفحههای زیر ستونها را جوش کاری و آماده نمودند، همچنین برای مونتاژ ستونها این میلگردها و چک پلیتها را آماده سازی کردند.
محمود محمدی فورمن مدیریت راهبری ماشین آلات نیز گفت: با توجه به درخواست مدیریت کوره بلند در خصوص تخریب دیوار بتی سرباره کوره دو، بیل مکانیکی و مکانیزم مورد نیاز شامل دو عدد بیل ۲۲۰ کوماتسو و ... در دو شیفت بدین منظور فعال بودند و این تخریب مطابق با گراف زمان بندی انجام گرفت و همچنین ضایعات به محل مورد نظر منتقل گردید.
جعفر نوروزی مهندس عمران و سازه در مدیریت امور فنی و برنامه ریزی تولید نیز گفت: با توجه به شرایط خورندگی این محیط، دیواره تل سرباره چند سال یک بار نیاز به بازسازی دارد که در این راستا مدیریتهای امور فنی و برنامه ریزی تولید و کوره بلند طرحی را ارائه نمودند و پروژه از یکم آذرماه آغاز گردید.
وی افزود: این پروژه هم اکنون از پیشرفت ۴۰ درصدی و جلوتر از گراف برخوردار است و امیدواریم در طرح فعلی این دیوار از استحکام بالاتری برخوردار شود.
مجتبی رجب زاده فورمن عمران و نظارت بر پیمانهای مدیریت نت راه و ساختمان نیز گفت: در خصوص تخریب این دیواره، محاسبات و احجام لازم مشخص گردید و از یکم آذرماه عملیات خاکبرداری و تخریب بر اساس گراف زمان بندی آغاز شد و انشاا... این طرح بدون مشکل و در زمان مقرر به پایان میرسد.
منبع: ذوب آهن اصفهان